ابهری گفت: اطلاع رسانی و آموزش در زمینه مضرات و خطرات استفاده از قلیان و سیگار ضعیف و کمرنگ می باشد.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۱۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸

مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی و رفتار شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به روند رو به رشد مصرف سیگار و قلیان در بانوان جوان گفت: اطلاع رسانی و آموزش در زمینه مضرات و خطرات استفاده از قلیان و سیگار ضعیف و کمرنگ می باشد.

وی با بیان اینکه بعضی از مصرف کنندگان قلیان بر این باورند که با عبور دود ناشی از سوختن تنباکو از داخل محفظه آب قلیان مضرات قلیان از بین می رود، یاد آور شد: در حالی که مصرف یک قلیان برابر با حدود 200 نخ سیگار است و طبیعتا قلیان زیان های بیشتری نسب به سیگار دارد.

این آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه ضرر قلیان بیشتر است سیگار است اما این بدین مفهوم نیست که سیگار بی زیان است، عنوان کرد: سیگار و قلیان هر 2 زیان اور بوده و باعث کوتاهی عمر، امراض مختلف ریوی ، مغزی و عصبی در افراد مصرف کننده و افراد غیر مصرف کننده همنشین با این افراد می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنان به خاطر ظرافت فیزیکی و بدنی در بیشتر معرض بیماری های سریع تر و عمیق تر هستند، اظهار کرد: از دست دادن موها، آب مرواريد (كاتاراكت)، چين و چروك، ضايعات شنوايي، انواع سرطان و فساد دندان از جمله عوارض مصرف سیگار است.

ارسال نظرات