قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار و 90 مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی ارائه شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۴۰۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عدالت بهرامی قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه تصویب ماده 505 قانون آئین دادرسی مدنی مبنی بر معافیت مددجویان تحت حمایت از پرداخت هزینه دادرسی، هزینه‌های طرح دعوی و ... گامی مهم در راستای ارائه معاضدت حقوقی و قضایی به مددجویان است، گفت: باتوجه به این اصل در استان مرکزی نیز پرونده‌های مددجویان توسط کارشناسان اداره حقوقی این نهاد رسیدگی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از پنج هزار و 90 مورد خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی ارائه شده است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: خدمات ارائه شده شامل مشاوره حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست ، شکوائیه، لایحه دفاعیه و شرکت در جلسات دادرسی بوده که به نسبت سال گذشته با ارائه چهار هزار خدمت حقوقی رشد خوبی داشته است.

بهرامی در ادامه افزود: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی، در صورت روبه‌رو شدن با مشکلات حقوقی و قضایی قادر به احقاق حق‌ وحقوق خود نبوده و با مشکلات مختلف مواجه می‌شوند که در این مواقع کارشناسان حقوقی کمیته امداد به‌عنوان یک مدافع مسلم حقوق محرومین و با در نظر گرفتن مقررات‌، ضمن راهنمایی و مشاوره، پیگیر مسائل حقوقی و قضایی خانوادهها بوده ‌و تا حد امکان در احقاق حقوق آنان تلاش می کنند.

وی افزود: 300 وکیل نیکوکار با این نهاد حمایتی همکاری دارند که در در پرونده‌های ارجاعی مددجویان از دریافت حق الوکاله صرف نظر کرده‌اند.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: نحوه همکاری وکلای نیکوکار با کمیته امداد به این صورت است که افراد تحت حمایت دارای مشکلات حقوقی به کانون وکلا مراجعه و نسبت به ارائه خدمات و پیگیری پرونده آنها از سوی وکلای نیکوکار اقدام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات