خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرستان شال اذعان کرد: در بسیاری از موارد کیفیت کالاهای داخلی بسیار بهتر از مشابه خارچی آن است ولی چون فرهنگسازی مناسب جهت استفاده از تولیدات داخلی صورت نگرفته، تولید کننده مجبور است آن را با عنوان جنس خارجی روانه بازار کند.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۴۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

حجت‌الاسلام شمس‌الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شهرستان شال، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص تبیین شعار سال اظهار کرد: برای تحقق شعار سال لازم است کارهای مهم و برنامه‌ریزی شده‌ای توسط مسئولین و همه افراد صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به ویژه در مبادی رسمی و گمرکی کشور یکی از مهم‌ترین راهکارها برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه موقت شهرستان شال با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی مطرح کرد: ما باید حمایت و استفاده از تولیدات داخلی را وظیفه خود دانیم و تولیدکنندگان نیز می‌بایست با افزایش کیفیت کالاهای داخلی در مقابل ورود کالاهای خارجیبه کشور بایستند.

موسوی شالی فرهنگسازی در زمینه استفاده از تولیدات داخلی را یکی دیگر از عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد و افزود: در بسیاری از موارد کیفیت کالاهای داخلی بسیار بهتر از مشابه خارچی آن است ولی چون فرهنگسازی مناسب جهت استفاده از تولیدات داخلی صورت نگرفته، تولید کننده مجبور است آن را با عنوان جنس خارجی روانه بازار کند.

وی اوضاع نابسامان دانشگاه‌ها را از دلایل افزایش نرخ بیکاری در کشور مطرح کرد و گفت: امروز دانشگاه‌ها بدون توجه به ظرفیت‌های شغلی و بازار کار مورد نیاز در کشور دانشجو می‌پذیرند و هزینه‌های بسیاری صرف تحصیل جوانان د دانشگاه‌ها می‌شود.

امام جمعه موقت شهرستان شال ادامه داد: دانشجویان فارغ‌التحصیل تنها متقاضی استخدام در شغل‌های مدیریتی و ریاستی هستند در حالیکه تعدادشان بسیار بیشتر از ظرفیت جامعه بود و چون شغل‌های پایین‌تر را درخور شان و جایگاه خود نمی‌دانند بیکاری را بر کارگری ترجیح می‌دهند.

موسوی شالی سبک زندگی اسلامی به ویژه در میان مدیران را از دیگر عوامل تاثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تبیین کرد: برای دستیابی به زندگی آرام و تحقق اقتصاد مقاومتی باید اشرافی‌گری به ویژه در میان مدیران ما از بین برود و همه افراد به ساده‌زیستی که از سیره اهل‌بیت نیز می‌باشد روی بیاورند و اختلاف طبقاتی در جامعه کم شود.

وی در خاتمه متذکر شد: وجود روحیه جهادی و انقلابی در میان مدیران و مسئولین یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها