دانش آموزان ناحیه یک بهارستان معتکف شدند

خبرگزاری بسیج: فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی ۶۱شهید رجایی بهارستان حضور و مشارکت دانش آموزان در مراسم معنوی اعتکاف را مثال زدنی دانست و گفت: ۳۵۰ دانش آموز در ۱۷ مسجد ناحیه یک بهارستان معتکف هستند.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۲۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مرتضی بگلری با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۷ مسجد ناحیه یک شهرستان بهارستان، اظهار کرد: ۱۷ مسجد ناحیه یک شهرستان بهارستان در هماهنگی با آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی در یک اقدام بی سابقه بعد از انقلاب اسلامی به آیین معنوی اعتکاف دانش آموزی اختصاص یافته است . در این آیین عمدتا دوره اول و دوم متوسطه شرکت کرده و سایر دانش آموزان نیز بر اساس اقتضائات خود در این آیین معنوی حضور پیدا می کنند .

بگلری، برگزاری حلقه های معرفت، پرسش و پاسخ کرسی های قرآنی، اخلاق و تفسیر قرآن و بیان احکام را از برنامه های فرهنگی و مذهبی آیین اعتکاف دانش آموزی در مساجد عنوان کرد .

وی افزود: امکان مطالعه کتاب برای دانش آموز معتکف نیز فراهم است و بعضی از مساجد بر اساس ظرفیت و امکانات خود علاوه بر کتاب های دینی و مذهبی، کتاب هایی با موضوع سیره شهدا برای مطالعه دانش آموزان اختصاص می دهند .

بگلری درباره تاثیر برگزاری آیین معنوی اعتکاف بر رشد و پرورش معنوی و دینی دانش آموزان گفت: خلوت و انس دانش آموزان با خدای متعال در سه روز آیین اعتکاف، خلوت خاصی است که با توجه به شرایط جامعه و فضاهایی که دانش آموزان در این سه روز آیین اعتکاف با خداوند متعال دارند، در کاهش آسیب های اجتماعی که ممکن است متوجه آنان باشند، اثر مثبتی خواهد داشت.

آیین معنوی اعتکاف در ماه رجب همزمان با میلاد حضرت علی (ع) از روز سه شنبه (۲۲ فروردین ماه ) آغاز و تا روز پنجشنبه (۲۴ فروردین ماه-۱۳ تا ۱۵ رجب ) در مساجد شهرستان بهارستان برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظرات