خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه:

رجب، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه گفت: رجب، ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است در این ماه می توان زنگارهای شیطانی از آیینه دل زدود.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۹۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسن ارمغان در جمع مردم آبیز با بيان اينكه علاقه و عشق و محبت و رابطه با اهل بیت سلام الله علیهم یک امر صد در صد قرآنی است، اظهارداشت: علاقه و عشق و محبت اهل بيت در حریم حضرت حق عنوان روزی دارد و در کتاب قرآن به عنوان نعمت و فضل خدا از آن یاد شده است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه ادامه داد: اين روزی نصیب هر کسی که شود، در حقیقت خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را نصیب او کره و علاقه و عشق و محبت اهل کلید محبت درهای خیر را در دنیا به روی انسان باز می کند و اگر آدم حفظش کند، یعنی وسط راه با گناه دندانه های این کلید را نشکند، کندش نکند، در قیامت هم همین محبت همین عشق و همین علاقه و همین رابطه برای باز کردن هشت در بهشت کلید است. چون در روایات ما هست که به این گونه روزی داران در قیامت گفته می شود: از هر دری که می خواهی وارد بهشت شو. ما تو را محدود نمی کنیم. معلوم می شود، ارتباط با اهل بیت سلام الله علیهم آزادی می آورد. آدم را از بردگی نجات می دهد. و در جنگ اکبر انسان را پیروز می کند.

وی ادامه داد: اعتکاف فصلی است برای گریستن، برای ریزش باران رحمت، برای شستن آلودگی های گناه، برای تطهیر صحیفه اعمال، برای نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه با بيان اينكه ، اعتکاف عهد مودّت و میثاق مجدد با پروردگار است گفت: روزه که خود عبادتی ارزشمند است شرط اعتکاف است. حضور در مسجد و خواندن نماز هم شرط آن است. عاکف سه روز در مسجد جامع مقیم می گردد و جز برای ضروریات، کوی دوست را ترک نمی گوید. خود را از حلال باز می دارد تا با تمرین بندگی، جهاد با نفس را بیازماید. اعتکاف عهد مودّت و میثاق مجدد با پروردگار است.

وی با اشاره به اینکه هرگز نمی توان ارزش همه زمانها را برابر دانست، چنان که نمی توان همه مکانها را برابر شمرد، افزود: برخی زمانها و مکانها ارزشی والا دارند ماه رجب ارزشمند است، ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل است؛ ماه ولایت و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود است؛ ماه رجب گاهِ اعتکاف است.

ارمغان ادامه داد: در این ماه، که هنگامه تحول است، عاکفان کوی دوست، با حضور در صحن و سرای دوست، پله های سلوک را پیموده و پله پله به خدا نزدیکتر می شوند. معتکف روزه اش، نمازش، حضورش در مسجد و دیگر اعمالش مایه تقرب است. در خانه دوست، سفره ایی از مغفرت و بخشایش گسترده شده

زمان اعتکاف است خالق مهربان قرب خلایق می طلبد. در فکر پرورش روح و روان انسان است و مقررات دینی را تشریع می کند. تنوع عبادات به دلیل نیازهای گوناگون انسانی است، هر عبادتی جوابگوی نیازی از اوست. نماز، زنگار غفلت از روان می زداید و صیقل روح و روان است. در روزه، پالایشگاه خلوص و نردبان صعود است. روزه دار پرواز در آسمان عبادت و عبودیت را می آزماید و آیینه قلبش را نورستان خدایی می کند. حج، شرکت در آزمون الهی و قطع تعلقات و دلبستگی دنیوی است. عبادات مالی؛ چون خمس و زکات و صدقات، دمیدن روح ایثار و گذشت در وجود آدمی است. اما اعتکاف، آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها