برگزاری چهلمین روز تدفین شهید گمنام در دانشکده فنی دختران شاهرود+تصاویر

مراسم چهلمین روز تدفین شهید گمنام در دانشکده فنی دختران شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۸۶
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، چهلمین روز تدفین شهید گمنام در دانشکده فنی دختران شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در سالن ورزشی دانشکده فنی دختران شاهرود برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام میرعلی اکبری از ستادسیره شهدا قم در سخنانی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه زنده و جاری باشد افزود: رهبر انقلاب فرمودند زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست پس باید در این مسیر از جان خود بگذریم که همانا مقام شهادت را دارد.

وی افزود: شهدا به ما آموختند نباید زیر بار ظلم و ستم رفت و باید با اخلاص کار و تلاش کرد و به فکر اسلام بود و تا پای جان باید خود را فدای اسلام نماییم و این تلاش ها همه مورد توجه خداست چرا که خدا مزد دهنده این تلاش و پاکی و صداقت و اخلاص است.

میرعلی اکبری با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: امروز دشمنان اعتقادات و دین ما را هدف قرار داده اند و باید مراقب باشیم که اگر دین را از دست بدهیم همه چیز خود را از دست داده ایم و در سپاه یزید هستیم که امام فرمود اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید و ما دین و دین و آزادگی خود را از دست می دهیم.

وی حضور شهدا را در دانشگاه ها و نقاط مختلف شهر موجب ایجاد روحیه ایثار و از خود گذشتگی دانست و گفت: شهدا با حضور خود معنویت و اخلاص و ایثار و شهادمت و شجاعت و از خود گذشتگی را به یاد می آورند و باید از حضور این شهدا استفاده کنیم که در جنگ نرم حامی ما شهدا هستند و فرهنگ آنها که دشمن امروز فهمیده و با آن مقابله می کند.

مداحی علی اکبر نظری و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این برنامه به همت دانشکده فنی و بسیج دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای دختران شاهرود و خادمین امامزاده محمد دیزج و همکاری سایر نهادها برگزار شد.

 
عکاس:حمیدرضا ناظمی
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار