خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: شبکه ای که به خبرگزاری بسیج متصل است را خیلی جاهای دیگر ندارند. سزاوار است که خیلی پیشرفته تر از خبرگزاری های دیگر در بسیج کار انجام شود.
کد خبر: ۸۸۴۷۲۳۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

نمی دانستم خبرگزاری بسیج کجاست. پرسان پرسان خود را به آنجا رساندم اما با دو نفر خبرنگار روبه رو شدم که در اتاق محقری مشغول کار بودند.

این کلام آغازین  مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری بسیج استان بود.

محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهارداشت: در طول تاریخ، بشریت رشد کرده و اول بر نیروی کار، قوه بدنی و فیزیکی خودش استوار بوده و هر کشوری که نیروی انسانی و کار یدی در عرصه کشاورزی، دفاعی و نظامی بیشتری داشته موفق تر بوده است.

زهرایی خاطرنشان کرد: به عصر صنعت رسیدیم و بعد از آن تکنولوژی حرف اول را زد. کشوری که در صنعت کشاورزی، صنایع دفاعی و نظامی پیشرفته تر، توسعه یافته تر و ابرقدرت تر بوده است.

نیروی انسانی و صنعت جای خود را به فکر وخلاقیت داده است

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم دیگر صنعت کارایی ندارد افزود: بعد از جنگ جهانی دوم و با حضور اندیشمندان مختلف در حوزه انسانی، توجه به نیروی فکری است و انسان خلاق و ایده پرداز، سازمان، خانواده و جامعه خود را به جلو حرکت می دهد.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: عصر اطلاعات داشتیم که در آن دوره اطلاعات در سیستم ها و نرم افزار خلاصه نمی شود و اطلاعات همراه انسان ها است. من دانشی دارم که مختص خودم است و قابل انتقال نیست.

وی بیان داشت: امروزه کشورها، سازمان ها و دولت هایی پیشرفت کردند که به انسانها توجه دارند. انسانهای متفکر و دانشمند توانستند به جای اینکه خود دنبال کار بدوند؛ کار را دنبال خودشان کشاندند.

در عصر اطلاعات، فضای مجازی نقش تعیین کننده دارد

زهرایی گفت: فردي كه به سمت فضاي مجازي مي رود و در اين فضا فعاليت مي كند  از صرف هزينه در فضاي واقعي دست كشيده و ممكن است فعاليتش براي رقيب يا طرف مقابل در فضاي واقعي هزينه ايجاد كند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خبری دروغ در فضای مجازی منتشر شود و با وجود مخاطبین زیادی که دارد تا درستی یا نادرستی آن ثابت شود چقدر وقت و هزینه می برد و شاید محقق نشود.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: اگر خبری برای تخریب یا تعریف شخصیت یا محصولی در فضای مجازی کار شود تا بخواهد رقیب به میدان بیاید؛ فضا را از آن خود کرده است و فضای مجازی امروز تعیین کننده است.

وی اظهارداشت: امروز در انتخابات پیش رو چقدر فضای مجازی نقش دارد و چقدر پوستر، سخنرانی، تبلیغات و برنامه های دیگر؟ چقدر مردم به فضای مجازی مراجعه می کنند و چقدر به روزنامه و تبلیغات دیگر توجه دارند؟

حذف جریان فضای مجازی یعنی صورت مسئله را پاک کردن/ فضای مجازی جزئی از سبد فرهنگی مردم است

زهرایی با اشاره به اینکه وابستگی مردم به تلفن همراه زیاد شده است ادامه داد: مردم با تلفن های همراه که حجم زیادی از اطلاعات در دسترس آنان است مانوس شدند و جزعی از فرهنگ جامعه شده است.

وی با بیان اینکه مردم فضای مجازی و گوشی همراه را پذیرفتند متذکر شد: دیگر نمی شود گفت فضای مجازی بد است و تلفن همراه وارداتی است چون جزعی از سبد فرهنگی مردم شده است برای آن هزینه می کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان خاطرنشان کرد: حذف جریان فضای مجازی یعنی صورت مسئله را پاک کردن و به پاسخی نرسیدن.

کار در فضای مجازی برای بسیج و سپاه یک ضرورت است

وی تاکید کرد: کار در فضای مجازی برای بسیج و سپاه یک ضرورت است و خیلی بیشتر از این باید به آن اهمیت داده شود .

زهرایی با ابراز تاسف از اینکه برای خبرگزاری بسیج یک اتاق و دو نفر با امکانات کم. چرا به این شکل است؟ تصریح کرد: شبکه ای که به خبرگزاری بسیج متصل است را خیلی جاهای دیگر ندارند. سزاوار است که خیلی پیشرفته تر از خبرگزاری های دیگر در بسیج کار انجام شود.

وی عنوان کرد: وقتی در دل هر شهر و روستا پایگاه بسیج داریم یعنی در آن باید بهترین و ناب ترین اخبار را داشته باشیم. بسیجیانی که خالصانه و بی ادعا حاضرند برای این شبکه گسترده اطلاع رسانی در مجموعه خبرگزاری بسیج کار کنند.

باید فضای مجازی در بسیج و سپاه مدیریت شود

مسئول بسیج سازندگی استان تاکید کرد: باید فضای مجازی در بسیج و سپاه مدیریت شود و برنامه صحیح برای آن تدوین شود.

وی با بیان اینکه حیف است این توانایی و ظرفیت ها تلف شود افزود: ما در بسیج سازندگی آماده همکاری هستیم. تا خدمات مجموعه بسیج را بتوانیم به نحو احسن اطلاع رسانی کنیم.

اقشار بسیج خدمات و عمکرد خود را به مردم معرفی کنند

زهرایی با بیان اینکه حداقل مردم باید از خدمات بسیج آگاه شوند خاطرنشان کرد: آگاه سازی عمومی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع تکلیفی برای تمامی اقشار 21 گانه بسیج است.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: اطلاع رسانی صحیح، کار خوب و خالصانه اثرات و پیامدهای خوبی برای جامعه دارد. برای ایجاد روحیه امید و کار و تلاش باید همه اقشار جامعه دیده شوند و این بر عهده مسئولین اقشار بسیج است.

وی خاطرنشان کرد: 21 قشر داریم که نماینده مردم هستند. آیا توانستیم نیازها، مطالبات، ظرفیت ها و توانمندی های قشر خود را به مردم معرفی کنیم؟

آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم تکلیف مسئولین است

زهرایی تاکید کرد: باید همسویی بین مسئولین در بسیج صورت بگیرد که چه نقشی هر قشری در اطلاع رسانی، منعکس کردن قشر خودش و چه نقشی در تقویت قشر خودش در فضای مجازی دارد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی تکلیف همه مسئولین است متذکر شد: هر سازمان مردم نهاد و هر مسئول دولتی باید برای جلب اعتماد مردم آگاه سازی کنند و عمکرد خودشان را ارائه دهند تا مردم به نظام اعتماد کنند.

جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه هر کشور است

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: جلب اعتماد مردم بزرگترین سرمایه هر کشور است و در نتیجه آن مردم در صحنه های مختلف نظام پر شور حاضر می شوند و انتخابی درست انجام می دهند.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم با برنامه سازی و اطلاع رسانی به موقع پاسخ گوی نیازهای مردم باشیم و خدمات ارائه شده را معرفی نکنیم خیلی از مقرضان و معاندان دست پیش را می گیرند و مردم را نسبت به نظام بدبین می کنند.

وی تاکید کرد: کار در بسیج فقط برای خدمت خالصانه نیست بلکه معرفی این خدمات برعهده مسئولین است و باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

زهرایی افزود: رقابت بین اقشار بسیج برای اطلاع رسانی و منعکس کردن برنامه ها به قشر مخاطب و تقویت آن برنامه ها و نقش آنان در فضای مجازی باید مدنظر قرار گیرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها