کد خبر: ۸۸۴۷۱۷۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از بیرجند، زهرا وظیفه دوست مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند یادداشتی  به شرح زیر نوشت:
 
اکنون که در تاب و تب مسائل سیاسی روز که در راس آن انتخابات کشورمان قرار دارد،به سر میبریم،خوب است نگاهی اجمالی به وضعیت این روزهای فضای فرهنگی دانشگاه هاو تاثیر نقش دانشجوهای فرهنگی بر جامعه  داشته باشیم.
 
چراکه معتقدم این فضای سیاسی و فرهنگی نوعی مکمل یکدیگرند.
 
در فضای جامعه که تمامی افکار سیاسی مردم از تمامی قشر ها به گونه ای به فضای فرهنگی که در آن اندیشه هایشان اوج گرفته و پروبال داده میشود ،مرتبط است چگونه میتوان منکر ارتباط عمیق و گسترده ی فضای فکری و سیاسی با محیط فرهنگی افراد،به عنوان سازنده ی سیر تفکرات جامعه،شد؟
 
چطور میتوان خط فکری و سیاسی خاصی را در جامعه ای که درآن زندگی فرد وابسته به فرهنگش است را، دنبال کرد اما امور فرهنگی تاثیر گذار برفرد را بی ارتباط با جبهه ی سیاسی فرد دانست؟
 
صحنه ی انتخابات و سیاست همواره نیازمند کار فرهنگی است چراکه کار فرهنگی به عنوان یک روشنگر برای یک دانشجویی که عمار انقلاب می باشد به مثابه یک شمشیر دوسر می باشد که مستقیم و غیرمستقیم مردم را روشن میکند و یک دانشجوی فرهنگی با کار فرهنگی که انجام می دهد مکملی برای اهداف سیاسی انقلابی جامعه محسوب میشود که راه را برای روشنگری آسانتر میکند.
 
اعتقاد من این است در فضای انتخابات کار دانشجویان جبهه فرهنگی اگر بیشتراز سیاسی نباشد کمتر نیست و حتی سختتر نیز می باشد.و این تکلیف را باید دانشجویان فرهنگی خیلی بیشتر و بهتر درک کنند و بدانند که تاثیرگذاری زیاد کار فرهنگی اهداف سیاسی که در راستای آرمان های انقلاب است را سریعتر و بهتر محقق میکند.
 
برکسی پوشیده نیست کار فرهنگی مکمل کار سیاسی هست و یک عکس و جمله و فیلم تبلیغاتی جلوتر از اینکه سیاسی باشد یک عمل فرهنگی محسوب میشود.
 
کارزار دوره انتخابات نیازمند فعالیت بهتر دانشجویان فرهنگی در کنار دانشجویان سیاسی نه تنها درفضای دانشگاه بلکه در سطح جامعه می باشد.
 
انتظارات و تکلیف انقلابی برای دانشجویان فرهنگی مشخص و معین است.اینکه به طور مثال خلاقیت در طراحی یک پوستر و نصب آن در یک مکان خاص شاید نمونه کوچک کار فرهنگی برای تاثیرگذاری سریع و منطقی برجامعه و افکار مردم برای حضور گسترده در انتخابات و مهمتر انتخاب اصلح باشد. تنها همت میخواهد و احساس تکلیف و دغدغه، دغدغه ای از نوع پاسخگویی به این عمار.
 
خواه ناخواه رسانه به امورسیاست تاثیرگذار است و رسانه خود یک ابزار فرهنگی است.اما فقط یک ابزار فرهنگی رسانه است، درانتخابات باید ازدیگر ظرفیت های تفکرو ایده های فرهنگی در سطح جامعه استفاده کرد.
 
شاید یکی ازبهترین جملات یک شخص فرهنگی برای تاثیرگذاری درجامعه  جمله  سیدشهیدان اهل قلم شهید آوینی باشدکه گفت:"خون دادن برای امام خمینی زیباست ولی خون دل خوردن برای امام خامنه ای زیباتراست"
 
یادداشت از زهرا وظیفه دوست مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد
ارسال نظرات