خبرهای داغ:
جلسه ارزيابي طرح آمايش استان سمنان در دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار گرديد.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۵۲
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه ارزيابي طرح آمايش استان سمنان با حضور دكتر سيدحسن حسيني شاهرودي نماينده شهرستان هاي شاهرود و ميامي، مهندس سعيد طاهري رئيس سازمان برنامه و بودجه استان سمنان، مهندس هاشمي معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان شاهرود، دكتر حسن معصومي اشكوري مشاور علمي شركت مهندسان مشاور سامان، مهندس ابراهيم روحاني مدير عامل شركت مهندسان مشاور ماهان، دكتر كريمي فرماندار شهرستان ميامي، رؤساي دانشگاه هاي شهرستان شاهرود و تعدادي از مديران شهرستاني و اعضاي هيات علمي و متخصصين اين حوزه در سالن اجتماعات كوثر دانشگاه صنعتي شاهرود برگزار گرديد.

دكتر محمدمهدي فاتح رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود در ابتداي اين نشست علمي ضمن تبريك سال جديد و ولادت امام علي (ع) به معرفي مختصر دانشگاه پرداخت و افزود: شعار دانشگاه حركت به سوي توليد، دانش و فناوري است و خوشبختانه دانشگاه صنعتي شاهرود در جمع موثرترين دانشگاه هاي جهان قرار دارد. دكتر فاتح با اشاره به تعداد اعضاي هيات علمي، كارمندان، دانشجويان در مقاطع تحصيلي مختلف، و آزمايشگاه ها و كارگاه ها، مجلات علمي پژوهشي معتبر، طرح هاي تحقيقاتي و معرفي پرديس هاي مختلف دانشگاه، آموزش را مبنا اصلي تحول دانست.

رئيس دانشگاه صنعتي شاهرود نيروي انساني متخصص را سرمايه اصلي كشور عنوان نمود و تاكيد كرد: آموزش بايد بر مبنا پژوهش و تجربه عملي صورت گيرد و براي رفع مساله اشتغال و پيشبرد اهداف بر روي آموزش و دانشگاه ها سرمايه گذاري نمود.

دكتر سيدحسن حسيني شاهرودي نماينده شهرستان هاي شاهرود و ميامي در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه ضمن تبريك ميلاد امام علي (ع) به مقدمه اي در خصوص طرح آمايش سرزمين پرداخت و عنوان نمود: تدوين آمايش هم فرصت است و هم به نوعي تهديد به حساب مي آيد. دكتر حسيني مشكل عمده محقق نشدن ديدگاه ها را عدم دقت لازم در تدوين برنامه ها بيان كرد و گفت: آمايش در حوزه اقتصادي بسيار پر رنگ است و اگر اين حوزه آسيب ببيند حوزه هاي ديگر نيز متضرر خواهند شد.

نماينده شهرستان هاي شاهرود و ميامي در اين ديدار به تشكيل شوراي آمايش اشاره كرد و افزود: دانشگاهيان و متخصصين شهرستان هاي شاهرود و ميامي جهت بررسي و تحليل طرح آمايش اعلام آمادگي مي نمايند.

دكتر سعيد طاهري رئيس سازمان برنامه و بودجه استان سمنان نيز در اين نشست به حداكثر تلاش جهت نهايي شدن طرح آمايش استان و تصويب در كارگروه آمايش اشاره كرد و افزود: قرارداد آمايش استان سمنان در سال 1387 با دانشگاه تربيت مدرس بسته شده است و 7 سال در آن مقطع مانده است. وي خاطر نشان كرد: هم اكنون در ابتداي راه هستيم و اصلاحات لازم صورت مي پذيرد.

دكتر علي دهقاني عضو هيات علمي گروه اقتصاد دانشگاه صنعتي شاهرود و دبير شوراي سياستگذاري آمايش منطقه اي شهرستانهاي شاهرود و ميامي با توجه به سابقه فعاليت و مشاركت خود در طرح آمايش كرمان و يزد و همچنين ارزيابي چنين طرح هايي در خوزستان به ارائه گزارش ارزيابي طرح آمايش استان سمنان پرداخت.

دكتر دهقاني در ارائه گزارش خود به موارد مرتبط با قرارداد، موارد شكلي، روش شناسي كار، شيوه جمع آوري اطلاعات و نظرخواهي از نخبگان استان، ملاكهاي تقسيم بندي و توزيع جغرافيايي و تقسيم بندي منطقه اي استان، نوع اطلاعات مورد استفاده و بهنگام بودن آنها اشاره كرد و عنوان نمود كه با تغيير در ميزان داده ها و نخبگان مي توان نتايج متفاوت تري به دست آورد، به تحليل نتايج طرح پرداخت. وي در ادامه به ارائه پيشنهاداتي از قبيل نحوه ورويكرد تقسيم بندي افقي استان، مدل تحليلي كار، راستي آزمايي اوليه نتايج تحقيق و تحليل مجدد نتايج جهت بهبود طرح و فراگير بودن نتايج آن در سطح كل استان پرداخت.

دكتر حسن معصومي اشكوري مشاور علمي شركت مهندسان مشاور سامان نيز در اين جلسه گفت: در اين طرح استان سمنان براساس اندازه پيشرفت گستره هاي مختلف به سه پهنه پيشرفت تقسيم شده است. دكتر اشكوري در ادامه صحبت هاي خود در اين جلسه به سوالات و ابهامات مطرح شده در طرح آمايش سرزميني استان پرداخت و افزود: 400 پرسش نامه در 5 زمينه بين نخبگان در سطح استان توزيع شده است كه نيمي از آن ها پاسخ داده شده بود.

حميدرضا عزيزالدين دبير اجرايي طرح آمايش استان در سازمان برنامه و بودجه استان سمنان نيز در راستاي روند اجرايي طرح آمايش استان در خصوص نحوه اجراي اين از ابتدا تا كنون توضيحاتي ارائه دادند.

در ادامه جلسه ارزيابي طرح آمايش استان سمنان، اساتيد، مديران و متخصصين اين حوزه به بحث و تبادل نظر و ارائه ديدگاهها و پيشنهادهاي خود در راستاي بهره مندي هرچه بهتر و مناسب تر از اين طرح پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها