دفاع تمام قد قائم مقام حزب کارگزاران از اقدام پوپولیستی دولت یازدهم در آستانه انتخابات:
لیلاز گفت: این اقدام دولت مطابق مصوبه بودجه سال ۱۳۹۶ کشور است. دولت منابعی ندارد که بخواهد خارج مصوبات بودجه به این کار اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۳۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید لیلاز قائم مقام حزب کارگزاران سازندگی و کارشناس اقتصادی حامی دولت  در خصوص سه برابر شدن یارانه برخی از اقشار خاص در آستانه انتخابات اظهار کرد: این اقدام دولت مطابق مصوبه بودجه سال 1396 کشور است. دولت منابعی ندارد که بخواهد خارج مصوبات بودجه به این کار اختصاص دهد.

وی با دفاع از این اقدام دولت گفت: روح هدفمندی یارانه‌ها، اجرای برنامه چهارم توسعه بود که می‌گفت اقشار فرودستی که در سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) متمرکز شده‌اند به همراه بازنشستگان 95 درصد کل نیازمندان ایران را پوشش می‌دهند.

لیلاز بیان کرد: برنامه چهارم توسعه که هرگز اجرا نشد و به دنبال آن برنامه اصلی دولت آقای احمدی‌نژاد هم که هرگز به مرحله اجرا نرسید، تاکید داشت که منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به گروه‌های هدف پرداخت شود.

وی عنوان کرد: باید از پرداخت فله‌ای که با هلی‌کوپتر انجام می‌شود، فاصله بگیریم و گروه‌های هدف را مدنظر قرار دهیم که همان کمیته امداد و بهزیستی را شامل می‌شود. این کار فقط 1000 میلیارد تومان هزینه روی دست دولت می‌گذارد درحالی که ما در حال حاضر برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها 3500 تا 4000 میلیارد در ماه برای هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازیم.

قائم مقام حزب کارگزاران سازندگی گفت: این بدترین نوع منابع ملت ایران است که به گروه‌های هدف هم نمی‌رسد، بنابراین من با این اقدام دولت در آستانه انتخابات موافقم و آن را یک کار انتخاباتی نمی‌دانم.

ارسال نظرات