خبرهای داغ:
باید به این نکته توجه داشت که جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی یک جریان فکری است و یک حزب نیست که بتوان برای همه سو کردن افراد از سازو کارهای حذبی استفاده کرد و اینکه در جریان اصلاحات و اصولگرایان حرف های متعددی مطرح شده و تصمیمات مختلفی می گیرند امری طبیعی است.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۸۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لنجانٰ؛نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی محسن کوهکن  با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، جریانات سیاسی کشور (اصولگرایی و اصلاح طلبی ) را فاقد ساختار حزبی دانست و اظهار کرد:باید توجه داشت که چه جریان اصلاح طلبی و چه جریان اصولگرایی حذب نیستند و با یک ساختار حذبی نیز رفتار نمی کنند چراکه در ساختار حزبی کسانی که اساسنامه و مرامنامه حزب را پذیرفته اند باید خود را ملزم به تبعیت از تصمیمات کلان حزبی بدانند چراکه که این تصمیمات چارچوبی در حد شورای مرکزی یا در حد کنگره است که فرایند خود را دارد.
وی افزود:از سوی دیگر باید به این نکته توجه داشت که جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی یک جریان فکری است و یک حزب نیست که بتوان برای هم سو کردن افراد از سازو کارهای حذبی استفاده کرد و اینکه در جریان اصلاحات و اصولگرایان حرف های متعددی مطرح شده و تصمیمات مختلفی می گیرند امری طبیعی است.
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نزدیک به 4 دهه از انقلاب گذشته و نزدیک به 40 انتخابات را پشت سر گذاشته ایم بر همین اساس کسانی که تراز خود را تراز حضور در انتخابات ریاست جمهوری میدانند باید با شناخت درست از افکار عمومی مردم و جامعه به حضور در این صحنه مهم تصمیم بگیرند و اگر به این مهم توجهی نداشته باشد و این مسئله در معادلاتش نقشی نداشته باشد نشان از آن دارد که تراز او تراز ریاست جمهوری نیست.
وی ادامه داد: فلذا می توان در این حوزه تذکرات را حتی به عنوان یک شهروند مطرح کرد و درخواست کنیم افراد بر اساس ملاحضه مسائل مردم، نظام ،منطقه و جهان و همچنین شرایط روز و مشکلات اقتصادی تصمیم به حضور در صحنه انتخابات ریاست جمهوری بگیرند.

مولوی یا ارشادی کردن دستورات رهبری اشتباهی بزرگ است

 کوهکن در ادامه با اشاره به ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات و طرح صحبت هایی همچون برای حمایت بقایی آمده ام و برسر قول اخلاقی‌ایم به رهبری هستم، اضافه کرد:  افراد پایبندی خود به اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی را با گفتار و رفتار خود به نمایش می گذارند و این در حالی است که حمایت از یک نفر در انتخابات ریاست جمهوری در زمانی که تبلیغات آزاد می شود راه مشخص و قانونی خود را دارد.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر ارتباطات امروز و فضای رسانه ای به شکلی است که برای شخصی که در گذشته شخصیت سیاسی و یا مسئولیتی را عهده را بوده تنها یک جمله مطرح کند قطعا منعکس خواهد شد و اینطور نیست که در اذهان عمومی تنها حمایت از طریق ثبت نام در انتخابات برداشت شود و این مسئله توجیهی بیشتر نیست.
 کوهکن با تأکید بر اینکه «ولایت» یکی از شاخص های اصلی است که در نظام دینی وجود دارد، یادآورشد: مبنای نظام و حکومت اسلامی ولایت الهی است که حاکمیت امام و ولی فقیه نیز در ادامه حاکمیت الهی قرار دارد از این رو یکی از اساسی ترین شاخص ها ولایت، ولایت پذیری و ولایت مداری است از این رو باید گفت آیا زمانی که حضرت امام در 21 بهمن فرمودند مردم در خیابان ها بریزند مردم باید به دنبال این مسئله برمی خاستند که ببیند این سخن امام(ره) مولوی است یا ارشادی؟
 نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اینکه حضرت ابالفضل العباس(ع) در ظهر عاشورا برای آوردن آب برای خیام اباعبدالله به شریعه فرات رفتند و دست را زیر آب برده و تا نزدیکی صورت مبارک خود اورند اما آب را ننوشیند به چه علت بود؟ایا تنها به صرف تشنگی اباعبدالله اینکار را انجام داد؟
وی تاکید کرد: حضرت ابالفضل العباس(ع) می خواستند در احساس تشنگی هم از امام زمان خود تبعیت کنند فلذا برای افرادی که پایبند و معتقد به ولایت فقیه هستند فرمایشات مقام معظم رهبری حتی اگر یک توصیه بوده و تکلیف هم نکنند یک امر لازم الاجراست.
 کوهکن خاطرنشان کرد: کسی که ذوب در ولایت است و مشروعیت خود و نظام را در تبعیت از این جایگاه می داند ، خود را با منویات معظم له هماهنگ می کند
ارسال نظرات
پر بیننده ها