رئیس‌جمهور آمریکا، از کاربرد عنوان «اخلالگر ارز» برای چین اجتناب کرده اما این کشور را در فهرست کشورهایی که بایستی از لحاظ اقدامات ارزی تحت نظر قرار بگیرند، قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۶۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از کاربرد عنوان «اخلالگر ارز» برای چین اجتناب کرده اما این کشور را در فهرست کشورهایی که بایستی از لحاظ اقدامات ارزی تحت نظر قرار بگیرند، قرار داده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی که روز جمعه برای کنگره این کشور ارسال کرده نام کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، آلمان و سوئیس را در فهرست «کشورهای تحت نظارت» قرار داده است.

دونالد ترامپ، چند روز پیش در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال اظهاراتی کاملاً متناقض با موضع‌گیری‌های دوران رقابت‌های انتخاباتی گفت که چین را کشور اخلالگر ارزی نمی‌داند. ترامپ در آن مصاحبه قوی بودن دلار آمریکا، فعالیت‌های فعلی چین و همچنین توسعه راهبرد جدیدی برای مهار کره شمالی دلیل این چرخش در مواضع خودش اعلام کرد. 

دونالد ترامپ، در زمان تبلیغات انتخاباتی وعده داده بود چین را به عنوان کشور اخلالگر ارز به رسمیت خواهد شناخت.

در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا کشوری را اخلالگر ارز معرفی می‌کند می‌تواند در مواردی که تشخیص می‌دهد طرف خاطی اقدام به بهره‌جویی از تولیدکنندگان آمریکایی می‌کند، برای کالاهای آنها تعرفه وضع کند.

ارسال نظرات