فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: امام علی (ع) مردم را ستون دین و دژ مستحکم در مقابل دشمنان می دانست لذا تمام توجه و میلش با مردم بود و این رمز موفقیت یک جامعه علوی است.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۳۳
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار "فلاح غلامی"؛ فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی در مراسم جشن میلاد امام علی (ع) گفت : خداوند در قرآن کریم از امیرالمومنین علی (ع) به عنوان ولی و رهبر مسلمانان با دو صفت یاد کرده است، یکی صفت عبودیت و ارتباط عمیق با خدا و دیگری ساده زیستی، دلسوزی و ارتباط صادقانه با مردم که خود جلوه ای باشکوه از عبودیت و بندگی الهی است.

غلامی افزود: ترکیب این دو صفت یعنی عبودیت و مردم داری در این ولی الهی ، از آن حضرت الگویی کامل و جاودانه پدید آورده است و رمز موفقیت جامعه اسلامی در اقتدا به آن حضرت در این دو صفت مهم و اساسی است.

فرمانده سپاه ناحیه ملکشاهی گفت: اقدام شجاعانه امیرالمومنین(ع) در لیله المبیت و حضور با نشاط او در مرحله دوم جنگ احد با بدن مجروح در دفاع از دین و ولایت نتیجه ارتباط با خدا،
ارتباط با مردم ، مردم داری و مردم زیستی موحدانه است.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) در اوج توجه به خداوند هرگز از مردم جدا نمی شد ، در آسایش و سختی، در جنگ وصلح ، در مسجد و منبر، در مزرعه و در همه جا کنارمردم بود. او مردم را ستون دین و دژ مستحکم در مقابل دشمنان می دانست لذا تمام توجه و میلش با مردم بود. بنابراین از هرچه که او را از مردم جدا می کرد به شدت پرهیز داشت و این رمز موفقیت یک جامعه علوی است و شیعه علی بودن در تاسی به این سلوک الهی است.

غلامی در پایان گفت: خداوند به همه ما توفیق مرحمت فرماید که با الگوگیری از آن حضرت از این نظام مقدس اسلامی صیانت کرده و به آن تعالی بخشیم.

ارسال نظرات