خبرهای داغ:
معاون سیمای مرکز فارس گفت: عملیاتی شدن ساخت سریال حضرت احمدبن موسی(ع) نیاز به اعتبار اولیه است.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۳۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

سید محمد حسن نبوی‌زاده  در مورد آخرین وضعیت سریال احمدبن موسی (ع) اظهار داشت: تهیه کنندگی این سریال به محسن علی اکبری  واگذار شد و برای عملیاتی شدن پژوهش و فیلم‌نامه آن نیز منتظر پرداخت قسط نخست اعتبار هستیم که شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز آن را عهده‌دار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش اعظم اعتبار سریال احمدبن موسی(ع) که شامل 70 درصد اعتبارات است از محل اعتبارات شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری و مابقی نیز از طریق سازمان صدا و سیما  و خیران تامین می‌شود.

نبوی‌زاده افزود: برای تولید سریال احمدبن موسی(ع) همچنین مقرر شده است سالانه چهار میلیارد تومان در بودجه شهری به آن اختصاص یابد.

معاون سیمای مرکز فارس  همچنین از ساخت دو سریال تلویزیونی توسط شبکه فارس خبر داد و گفت: در سال 96 تمرکز برنامه‌های شبکه فارس به تولید برنامه نمایشی است و در حال حاضر نیز قرار داد ساخت دو سریال منعقد شده که هر کدام در 13 قسمت 30 و 45 دقیقه‌ای با حضور بازیگران استان فارس تهیه و تولید می‌شود.

معاون سیمای مرکز فارس به برنامه‌های پخش شده در نوروز امسال اشاره و تصریح کرد: در این ایام  لهجه شیرین شیرازی با حضور محمد مهدی فقیه بازیگر برجسته شیرازی در قالب ویژه برنامه شبانه "سروناز" هر شب بر روی آنتن شبکه فارس رفت.

نبوی‌زاده گفت: پیش تولید این برنامه نوروزی از اواخر دیماه سال گذشته آغاز و به عنوان یکی از برنامه‌های شاد و متنوع صدا و سیمای مرکز فارس در ایام نوروز به شمار می‌رفت که در آن به معرفی شهر شیراز، لهجه شیرازی،استان فارس و همچنین اماکن تاریخی و مذهبی آن پرداخته شد.

معاون سیمای مرکز فارس خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه زنده شبانه معرفی استان‌های مختلف کشور نیز انجام شد و به طور تقریبی بینندگان برنامه از سراسر کشور با این برنامه تماس برقرار کردند.

نبوی‌زاده گفت: همزمان با تحویل سال به طور همزمان از چهار نقطه برنامه زنده پخش شد که علاوه بر استودیوی مرکز فارس، یکی از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عنوان شهرمذهبی و سومین حرم اهل بیت(ع)، دیگری از حافظیه به عنوان شهر شعر و ادب  بود.

وی با بیان اینکه شش ساعت برنامه زنده به مناسبت تحویل سال اجرا شد، افزود: همچنین در راستای اینکه فارس مهد تمدن و تاریخ است نیز امسال ویژه برنامه زنده تحویل سال که با نقالی و شاهنامه‌خوانی نیز همراه بود از شبکه فارس و شبکه جام جم روی آنتن رفت.

نبوی زاده به برنامه‌های دیگر سیمای مرکز فارس در ایام نوروز اشاره و از مهم ترین آن را برنامه شمیم نوروزی ویژه اطلاع‌‌رسانی، برنامه کاشانه مهر ویژه خانواده و برنامه گمپ گلا ویژه کودکان عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها