آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: شعار “ما می‌توانیم” از سوی مردم به‌خوبی پیگیری و اجرا می‌شود، اما در قسمت مسئولین، با کاستی‌هایی روبروست که انشالله با سرکار آمدن مدیریت انقلابی و پرکار و خستگی‌ناپذیر و جهادی به‌جای مدیریت کهن‌سالان و زمین گیران و پیرمردان این کمبودها در آینده جبران بشود.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۰۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، به بیان ویژگی‌های مؤمن متقی از منظر رسول مکرم اسلام پرداخته و گفت: بخشندگی، بی‌آزار بودن، یاری غریبان، تکریم یتیمان، شادمانی در چهره و اندوه درونی، خوش‌خویی در هنگام فقر، خوش‌اخلاقی با هم‌نشینان، غیرقابل نفوذ بودن در مقابل دشمنان، رازداری، پرده‌پوشی، آرامش در سیره و منش، خوش‌برخورد و نیکو سخن، عبادت کثیر، متانت و وقار نیکو، پرحرف نبودن، بردباری در برخود با جاهلان، شکیبایی در برابر آزاردهندگان، احترام به بزرگ‌تر و ترحم به کوچک‌تر از نشانه‌های چنین شخصی هستند.

اقدام برخی برای ثبت‌نام در انتخابات، پل پیروزی برای دشمنان نظام است/شعار

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در ادامه بحث توطئه‌های دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی، به فشارهای اقتصادی اشاره نموده و بیان داشت: حصر اقتصادی از ابتدای اسلام موردتوجه دشمنان قرار داشته و تاکنون نیز یکی از روش‌های اصلی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام است.

وی ادامه داد: فقر ریشه اعظم آسیب‌های اجتماعی است و اعتقاد، ایمان و اخلاق فردی و خانوادگی، همه تحت تأثیر تهیدستی و مشکلات اقتصادی دچار آسیب می‌شوند.

وی تصریح کرد: فقر و مشکلات اقتصادی، در ابعاد اجتماعی، می‌تواند حکومت‌ها را نیز دچار چالش کند و حتی انقلاب‌ها را پدید بیاورد که نمونه‌هایی در طول تاریخ هم دارد.

امام‌جمعه کرج اظهار داشت: حاکمیت اسلامی همواره با فشارهای اقتصادی دشمنان دست‌به‌گریبان بوده و خواهد بود و در بیان قران کریم و بیانات معصومین، تنها راه مقابله با این فشارها، تقویت زمینه‌های اقتصادی و تولیدی داخلی است و در غیر این صورت، بهره‌مندی از حیات طیبه و کمالات اسلامی ممکن نخواهد گردید.

وی بیان داشت: حاکمیت اسلامی اگر وابستگی به‌نظام سلطه داشته باشد، هرگز نمی‌تواند به اهداف بلند و متعالی خود دست یابد، لذا شریعت اسلام برای اداره‌ی شئون مختلف جامعه، خمس و انفال و زکات و مالیات و مجموعه‌ی دستورات اقتصادی و مالی را مقرر داشته است که به آن بیت‌المال می‌گویند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تحریم اقتصادی و بلوکه کردن اموال و ممانعت از تجارت نظام اسلامی با کشورهای دیگر توسط دشمنان نظام اسلامی بیان داشت: با این اقدامات به دنبال تسلیم و عقب‌نشینی ما هستند و راه نجات نیز چیزی جز اعتماد به داشته‌های خدادادی و قدرت علمی و فنی جوانان کشور نیست و اینکه به بیانات و رهنمودهای رهبری در این زمینه توجه داشته باشیم که فرمودند تحریم تنها ابزار دشمن است و اگر ما درست عمل کنیم بی‌اثر خواهد شد.

امام‌جمعه کرج در خطبه‌ی دوم نماز با گرامیداشت روز ارتش در بیست و نهم فروردین‌ماه، بیان داشت: پیام تاریخی امام (ره) در این روز، پاسخی به تمام منافقانی بود که می‌خواستند با بهانه‌های واهی، ارتش را جدا از انقلاب نشان دهند و به دنبال از میان برداشتن این نیرو بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مسائل مهم طرح‌شده در دیدارهای هفته گذشته فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رهبر معظم انقلاب، گفت: هدف اصلی دشمنان، نابودی یا از درون تهی کردن نظام اسلامی است و دائماً تلاش دارند به مسئولین القا کنند که نمی‌شود و نمی‌توانید و توطئه تحریم، محاصره اقتصادی و تهدید به حمله نظامی را در دستور کاردارند؛ اما مردم در طول انقلاب نشان دادند که در عرصه‌های مختلف، هم شد و هم توانستیم و پاسخ این تهدیدها را با شعار رسای "مرگ بر آمریکا” پاسخ دادند.

وی خاطرنشان ساخت: شعار "ما می‌توانیم” از سوی مردم به‌خوبی پیگیری و اجرا می‌شود، اما در قسمت مسئولین، با کاستی‌هایی روبروست که انشالله با سرکار آمدن مدیریت انقلابی و پرکار و خستگی‌ناپذیر و جهادی به‌جای مدیریت کهن‌سالان و زمین گیران و پیرمردان این کمبودها در آینده جبران بشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات، تأکید کرد: در حال حاضر ۳ مبحث مهم باید موردتوجه تمام افراد باشد؛ اول اهتمام به دعوت حداکثری برای شرکت در انتخابات که دشمن‌شکن و عزت ساز خواهد بود؛ دوم شاخصه‌ها و ملاک‌های فرد اصلح، چه در ریاست جمهوری و شوراها را برای جامعه تبیین کنیم و سوما نقد عملکرد مجموعه‌ها را به‌جای اشخاص موردتوجه قرار دهیم تا به‌جای ایجاد تعارض و تنش، نقد منصفانه و قابل ارزیابی حاصل گردد.

وی تصریح کرد: مسائلی چون اشتغال، رکود، تورم، سیاست خارجی، جایگاه بین‌المللی، فرهنگ، تخلفات و سایر مسائل باید مورد پرسشگری و مطالبه مردمی قرارگرفته و از سوی مسئولین مربوطه به آن‌ها پاسخ داده شود.

امام‌جمعه کرج گفت: در شوراهای شهر و روستا نیز باید توجه نمود که فامیل و همشهری بودن ملاک رأی دادن نیست و اشخاص خوش‌نام و با عملکرد شفاف و با برنامه انتخاب شوند؛ افرادی که شجاع بوده و برنامه داشته و وامدار کسی نیستند.

وی افزود: کسی که تحت‌فشار یا تهدید به مصوبه‌ای رأی دهد یا از رأی خود برگردد به درد شورا نمی‌خورد؛ کسی که خرج‌های بالای انتخاباتی دارد، چه از جیب خودش و چه با هزینه کرد دیگران، به این‌چنین اشخاصی نباید رأی داد که دائماً به دنبال مسائل شخصی و جناحی خواهند بود و در این میان منافع جامعه به خطر می‌افتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: به اشخاصی که دائماً دروغ می‌گویند اعتماد نکنید و رأی ندهید که چنین شخصی فاسق است؛ کسی که وارد شورا می‌شود باید اولویت‌های حوزه انتخابیه خود را بشناسد، مردم بتوانند به‌راحتی با او مرتبط شوند و در مسائل فرهنگی، سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های اجتماعی دغدغه مند باشد و اولویت برنامه‌هایش این مسائل باشد.

وی افزود: این روزها آمار نیز زیاد داده می‌شود؛ راستی آزمایی این آمارها و اینکه کارهای انجام‌شده به نفع اشخاص بوده یا کل جامعه، نیز ملاک‌های خوبی برای رأی دادن هستند؛ چراکه با استفاده از همین اطلاعات می‌توانید منفعت‌طلبان و دزدان از بیت‌المال را کنار گذاشته و به آن‌ها رأی ندهید.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با بیان گفتاری از امام راحل (ره) مبنی بر اینکه مراقب باشید که چه کسانی از اقدامات شما خوشحال می‌شوند، گفت: در همین عرصه انتخابات می‌بینید با ثبت‌نام یک نفر چطور دشمن ابراز هیاهو و خوشحالی می‌کند؛ مگر این شخص چه خدمتی به آن‌ها کرده یا می‌کند که این‌طور خوشحالی می‌کنند؟!

وی تصریح کرد: در تعالیم اسلامی هم دستور داده‌شده که کاری که پدر و مادر شما راضی نیست انجام ندهید و اصلاً مطرح هم نکنید؛ ولی‌فقیه نیز پدر جامعه است و درست این است که وقتی ازنظر ایشان مطلعیم، ولو دستوری هم نداده باشند به آن نظر عمل کنیم تا دچار خسارت فردی و اجتماعی نشویم و عملکرد احتمالاً نابخردانه بعضی‌ها پل پیروزی برای دشمنان نظام نشده و برای نظام هزینه سازی نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به تأکیدات قبلی خود مبنی بر انتصاب فرماندار کرج و فردیس، خاطرنشان ساخت: قبلاً به‌طور خصوص و عمومی هم گفتیم که حتماً این کار سریعاً انجام بشود و الآن نیز هشدار می‌دهیم که سریعاً این کار انجام شود تا اشکالی در روند انتخابات پیش نیاید و بعداً مسائلی به وجود نیاید.

وی گفت: به حمدالله نیروهای استانی خوب که مردم و منطقه را بشناسند، کم نداریم و توصیه می‌شود با استفاده از همین نیروها، سریعاً فرماندارانی برای این دو بخش منصوب شوند.


ارسال نظرات