امام جمعه هرات تاکید کرد:

مسئولان در ساده زیستی الگوی مردم باشند/ضرورت تلاش برای تحقق شعار سال

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی مسئولان کشور گفت:به گفته رهبری امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است بنابراین مسئولین باید با انجام کارهای خوب و پسندیده الگوی برای جوانان باشند.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۸۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی توصیه و سفارش کرد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به آیه 16 سوره تغابن گفت: طبق این آیه هر کس باید به اندازه توان و قدرت و ظرفیت خود تقوا را رعایت کند . در این آیه خداوند بیش از حد توان و قدرت ما را مکلف نکرده است بلکه هر کس موظف است متناسب با میزان توانش پرهیز گار و تقوا پیشه باشد.

جعفری در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه ماه رجب ماه سرازیر شدن رحمت الهی است، گفت: رجب یکی از ماه های حرام است و علت نامگذاری آن به حرام ، بخاطر احترام زیادی است که به نسبت آنها وجود دارد.

امام جمعه هرات افزود: ماه رجب فرصت مناسبی برای خودسازی است..

وی با اشاره به اهمیت و ثواب بالای روزه‌داری در ماه رجب اظهار کرد: همه قشرهای مختلف مردم از جمله جوانان و نوجوانان باید از فرصت‌های معنوی ماه رجب برای خودسازی و ارتباط بیشتر با خالق متعال بهره بگیرند.

خطیب نماز جمعه هرات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی مسئولان کشور گفت: به گفته رهبری امروز سعادت یا شقاوت کشور در دست ما مسئولان است بنابراین مسئولین باید با انجام کارهای خوب و پسندیده الگوی برای جوانان باشند.

نماینده ولی فقیه در هرات در ادامه، آحاد مردم به ویژه مسئولان را به پرهیز از تجمل گرایی توصیه کرد و گفت: مسئولان باید سرمشق و الگوی مردم در ساده زیستی باشند.

وی با تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی مسئولان کشوری، خاطرنشان کرد:به گفته حضرت آیت الله خامنه ای امروز جبهه‏ بزرگی از دشمنان خبیث در مقابل نظام اسلامی قرار دارند که هدف همه‏ آن‏ها نابودی یا از درون تهی کردن جمهوری اسلامی است‏.لذا همگی وظیفه داریم در مقابل آنان ایستادگی و برای تحقق شعار سال تلاش داشته باشیم.

امام جمعه هرات با اشاره به فرارسیدن روز ارتش نیز گفت: ۲۹ فروردین به دستور امام(ره) به عنوان روز ارتش نامگذاری شد در حالیکه در آن سال منافقین به دنبال از بین بردن ارتش بودند به همین دلیل نام گذاری روز ارتش در سال ۵۸ انجام شد.

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد:ارتش مکتبی در نظام جمهوری اسلامی است که موجب حفظ تمامیت ارضی و امنیت می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار