شرکت دانش آموزان مناطق 9 و11 آموزش وپرورش شهر تهران در اردوی هم عهدی باشهدا

دانش آموزان پسر متوسطه اول مناطق9 و 11 آموزش وپرورش شهر تهران به همت سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در اردوی هم عهدی با شهداشرکت کردند.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۳۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ دانش آموزان پسر متوسطه اول مناطق9 و 11 آموزش وپرورش شهر تهران به همت سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در اردوی هم عهدی با شهداشرکت کردند.

سرهنگ یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فرهنگیان تهران بزرگ درباره چگونگی دخیل بودن سازمان بسیج دانش‌آموزی در این طرح گفت: مبنای این کار این فرمایش مقام معظم رهبری است که امروز زنده نگه داشتن یا شهدا کمتر از شهادت نیست. با همین رویکرد بود که سازمان بسیج دانش‌آموزی فرهنگیان تهران برای آشنایی بیش از پیش نسل نوجوان و دانش‌آموز با اصول و ارزش‌های انقلاب، این طرح را ارائه داد. به این ترتیب کار شروع شد و در ادامه دوستان ما در اداره کل ایثارگران شهرداری تهران همکاری زیادی در اجرایش داشتند. سازمان بهشت زهرا هم همکاری و همیاری زیادی در این کار داشت و به نظرم مصداق اجرای این طرح همان جمله‌ای است که نقل می‌شود: کاری که برای شهدا باشد، راهش را پیدا می‌کند.

وی افزود: اجرای طرح با اعزام روزانه هزار دانش‌آموز به بهشت زهرا شروع شد و حالا این تعداد بین هزار تا هزار و ۲۰۰ نفر در نوسان است. یکی از اهداف اجرای این طرح، تبیین نقش بنیانگذار انقلاب اسلامی‌در پیروزی انقلاب و ظفرمندی در دوران دفاع مقدس بود. به این ترتیب، حدود ۳۰ راوی، روزانه برای دانش‌آموزانی که از ساعت ۸ صبح به بهشت زهرا اعزام و گروه بندی می‌شوند، روایت می‌کنند. هر گروه با راوی خود برای عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا به گلزار شهدای بهشت زهرا می‌رود و راوی همراهش هم به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیمی‌که برای همراهی با گروه دارد، به روایت می‌پردازد. پس از این مدت هم گروه‌ها دوباره کنار هم جمع شده و مورد پذیرایی قرار می‌گیرند. با پایان پذیرایی هم دانش‌آموزان به مدرسه‌هایشان بر می‌گردند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی فرهنگیان تهران بزرگ درباره مرحله دوم این طرح گفت: برای مرحله دوم جدول جدیدی طراحی شده که به حول و قوه ی الهی و یاری شهدا با قوت بیشتری نسبت به سال گذشته ادامه پیدا می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار