نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مردم توجه داشته باشند و به کاندیداهایی که تبلیغات نا متعارف داشته و بیش از حد هزینه می کنند رای ندهند.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۱۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به رعایت تقوای الهی اظهار داشتیادکردن معاد و آخرت و تفکر در مباحث معاد روح تقوا را در وجود انسان نهادینه می کند.

وی از جمله اعتقادات و فروعات مباحث معاد را سوال و جواب قبر عنوان کرد و افزوداگر انسان در عالم حیات اعمال نیکی نداشته باشد در عالم قبر نمی تواند به سوالات فرشتگان نکیر و منکر پاسخ دهد.

وی در ادامه به اهمیت پرداخت وجوهات شرعی در جامعه اسلامی نیز تاکید کرد و گفتچراکه رفع فقر در جامعه به برکت پرداخت وجوهات شرعی خمس و زکات است.

امام جمعه ارومیه اظهار داشتدر این راستا از امام صادق (ع) روایت داریم که برای هیچ کس حلال نیست از خمس ریالی خرج کند مگر برای حقی که خداوند متعال مقرر فرمودند.

حجت الاسلام قریشی گفتبنابراین مومنان باید به این مسله توجه داشته باشند که پراخت خمس و زکات ایه شرعی قرآن است و همانطور که نماز واجب است پرداخت این وجوهات شرعی نیز واجب می باشد.

وی تصریح کردالبته مصارف خمس نیز مشخص است و به دست مرجع تقلید رسیده و در راه تبلیغ دین نیز هزینه می شود.

وی به ۲۱فرورین مصادف با سالروز تشکیل بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و افزوداین بنیاد در سال ۵۸به دستور امام خمینی ره تشکیل شد و اکنون نیز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

امام جمعه ارومیه به تشریح ماده ۳۱قانون اساسی پرداخت و گفت: آنطور که در این قانون آمده هر خانواده ایرانی حق دارا بودن از یک مسکن متناسب را دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز موظف به اجرا و فراهم نمودم زمینه های این مسئله است و در این بین نیز روستاییان، کارگران و افراد کم درآمد در کشور در اولویت هستند.

وی تصریح کردبنابراین شایسته نیست کسی در کشورمان زندگی کند که سرپناه مناسبی نداشته باشد.

اهمیت تقویت حوزه های علمیه در استان آذربایجان غربی از دیگر مباحثی بود که نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه به آن تاکید کرد و افزودمومنان فرزندان خود را برای ورود به حوزه های علمیه تشویق نمایند تا در عرصه تربیت دینی در جامعه عهده دار این مسولیت باشند.

وی اشاره ای به ۲۹ فروری روز ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت و این روز را به تمامی نیروهای ارتشی کشور تبریک گفت.

وی ارتش جمهوری اسلامی ایران را ارتشی الهی نامید و گفت: باید افتخار کنیم که چنین ارتش مقتدر و الهی داریم که در طول ۸سال دفاع مقدس با تقدیم شهدای بسیاری از کیان کشور دفاع کردند.

امام جمعه ارومیه با محکومیت حمله اخیر امریکا به سوریه این را اقدامی خصمانه و به بهانه واهی اینکه در این کشور سلاح شیمایی است عنوان کرد و گفتترامپ با این اقدام می خواهد ضرب شستی به ما نشان دهد درحالی که طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر به ایران حمله شود اسرائیل با خاک یکسان خواهد شد پس بنابراین هیچگاه جرات حمله به ایران را ندارند و تنها پز قدرت را به خود گرفته اند.

وی با بیان اینکه صحنه مهم انتخابات را در پیش داریم به حضور حداکثری مردم در این صحنه تاکید کرد و خاطر نشان شد مردم به افرادی که داری معیارهای فرموده شده از طرف امام ره و مقام معظم رهبری هستند رای دهند .

وی به مسولان و نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد تا شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را تصیح نمایند البته این مسله که در حال حاضر هر فردی با هر شرایطی امکان ثبت نام برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری را دارد نشان از وجود ازادی و اقدامی قابل تقدیر دانست.

وی گفتاما گاها با ثبت نام برخی ها این مسله لوس شده و باعث مضحکه نظام می شود.

امام جمعه ارومیه افزودگاها برخی ها نیز برای تبلیغ از بیت المال استفاده می کنند که مردم باید با مشاهده این موضوع گزارش دهند و مسولان نیز به طور جدی رسیدگی نمایند تا هیچ کس جرات دست درازی به بیت المال را نداشته باشند.

وی اظهار داشت: مردم توجه کنند به افرادی که بیش از حد و تبلیغات نامتعارفی داشته باشند رای ندهند.

ارسال نظرات