خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۸۴۶۷۸۶
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
نماینده مردم خوی در مجلس گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه آذربایجان غربی در بودجه سال ۹۶ مبلغ ناچیزی است و با این مبلغ بخش کوچکی از مشکلات را می‌توان حل کرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سید تقی کبیری با اشاره به گنجانده شدن 100 میلیارد تومان اعتبار ویژه در بودجه سال 96 به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مشخص نیست که این مبلغ صرف چه پروژه‌هایی در استان خواهد شد و باید هزینه‌کرد دقیق آن در کارگروه بررسی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از استان‌ها کمتر توسعه یافته هستند بنابراین نیازمند به بودجه بالاتر برای ایجاد شتاب در توسعه هستند و به همین خاطر باید از سوی دولت اهتمام بیشتری به این استانها اعمال شود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اعتبار ویژه که برای آذربایجان غربی در بودجه سال 96 در نظر گرفته شده است برای جبران عقب‌ماندگی‌های 4 دهه‌ای استان کافی نیست و این اعتبار را باید فقط برای اتمام پروژه‌های ناتمام به کار گیریم.

وی افزود: پروژه‌های ناتمام که شامل موضوعاتی همچون آب، مشکلات کشاورزی، مسائل درمانی و آموزشی می‌شود و باید روی آن ها کار شود اما در حالت کلی آذربایجان غربی در شاخصه‌های توسعه عقب مانده‌ است و این اعتبار مبلغ کلانی نیست و فقط می‌تواند در برطرف کردن مشکلات ناچیز کارساز باشد.

کبیری در رابطه با اینکه آیا می‌توان چند برابر این اعتبار ویژه را از صندوق توسعه ملی برداشتکرد گفت: برای اینکه بتوانیم از صندوق توسعه ملی مبلغی چند برابر اعتبار ویژه بودجه سال 96 آذربایجان غربی را برداشت کنیم باید سازوکار قانونی آن مطرح شود و با اجازه مجلس این امر امکان پذیر است.

ارسال نظرات