نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: بعضاً نحوه پوشش و رفتار بانوان و آقایان در برخی از مؤسسات سبب نگرانی انسان می‌شود که در کنار دیگر مشکلات به طور غیر محسوسی به چشم می‌آید.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۷۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در نخستین نشست فعالان قرآنی آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در در استان با اشاره به فواید و آثار همنشینی با قرآن کریم اظهار کرد: جلسات قرآنی بسیار مغتنم هستند و باید تعداد جلسات قرآنی را افزایش دهیم تا همفکری‌های قرآنی نیز داشته باشیم.

وی افزود: موضوع اخلاص، خودسازی و تربیت در فعالان قرآنی از مهم‌ترین اقدامات است و در این میان کلیشه‌ای عمل کردن آفت بسیاری از مجموعه‌های قرآنی است که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نیز از این موضوع رنج می‌برند و بیان تمامی این موضوعات جسارت به شخص حقیقی یا حقوقی نیست.

قریشی بیان کرد: بعضاً نحوه پوشش و رفتار بانوان و آقایان در برخی از مؤسسات سبب نگرانی انسان می‌شود که در کنار دیگر مشکلات به طور غیر محسوسی به چشم می‌آید که سبب دوری این افراد از آموزه‌های دینی و قرآنی می‌شود و اصلاح این موضوعات بر عهده مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بین فعالان قرآنی رقابت‌های ناسالمی وجود دارد که این موضوع زمینه‌ساز حضور شیطان و هواهای نفسانی در ذات فرد است که سبب می‌شود انسان در رکاب شیطان گام بردارد بنابراین رقابت‌هایمان باید سالم باشد به گونه‌ای که بتوان رضایت الهی را جلب کرد.

وی تصریح کرد: فضای معنوی و قرآنی را باید در جامعه جاری کنیم و مفاهیم قرآنی را به صورت ساده برای مردم قابل درک کنیم تا مردم توسط این آموزه‌ها از آداب و رفتار قرآنی برخوردار شوند و با این اقدامات در آینده می‌تواند نسل قرآنی را در فضای معنوی جامعه پرورش دهد.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تمامی اقدامات جامعه اسلامی باید بر اساس آموزه‌های قرآنی باشد و باید افراد را با توجه به قرآن و شاخصه‌هایی قرآنی برای پستهای مدیریتی انتخاب کنیم و اگر چنین افرادی را نتوانستیم بیابیم به این نتیجه می‌رسیم که نامزدهای انتخاباتی به دور از آموزه‌های دینی و قرآنی هستند.

وی با اشاره به بحث تفسیر قرآن کریم تاکید کرد: عده‌ای در سطح شهر ارومیه به این موضوع پرداخت می‌کنند که در این میان افرادی هستند که به اندازه کافی با تفسیر آیات قرآن و آموزه‌های آن آشنایی ندارند و این موضوع می‌تواند مشکل ساز شود و در راستای تفسیر بهتر می‌توان از ظرفیت‌های حوزه علمیه نیز استفاده کرد.

ارسال نظرات