"گاز کلر" در دستان تروریست‌ها

کشف موادشیمایی "سعودی" در تلعفر

در ادامه عملیات آزادسازی موصل، رزمندگان مقاومت که انجام عملیات و پاکسازی مناطق غرب شهر موصل را در محور "تلعفر" به عهده دارند توانستند مقدارقابل توجهی مواد گاز سمی کلر که تولید دولت سعودی است را کشف و ضبط کنند.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۵۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه عملیات آزادسازی موصل، رزمندگان مقاومت که انجام عملیات و پاکسازی مناطق غرب شهر موصل را در محور "تلعفر" به عهده دارند توانستند با شکست خطوط گروه تروریستی داعش و تحمیل خسارت به سازمان رزم این گروه تروریستی  مقدار قابل توجهی مواد پایه گاز سمی کلر که تولید دولت سعودی است را کشف و ضبط کنند.

این در حالی است که مناسبات سیاسی و دیپلماتیک در سوریه به دلیل اتهام  استفاده دولت دمشق از مواد شیمیایی در "شیخون" که از سوی واشنگتن مطرح شده و اقدامات موشکی ایالات متحده را در سوریه در پی داشته است در شرایط بحرانی به سر می‌برد و دولت های ایران و روسیه خواستار تشکیل تیم تخصصی بررسی برای واکاوی صادقانه این حادثه هستند.

کشف و ضبط مواد شیمیایی در خطوط گروه های تروریستی القاعده و داعش در عراق و سوریه برای چندمین بار متوالی مشاهده می‌شود که در همه موارد، مواد شیمایی کشف شده به کشورهای ترکیه و عربستان مربوط می‌شود.

بعد از اشغالگری آمریکا در کشور عراق که به بهانه مبارزه با سلاح های کشتار جمعی و تروریسم القاعده رخ داد، اسناد مختلفی از سوی برخی رسانه ها و اندیشکده های مختلفی در راستای ارتباط سرویس اطلاعاتی دولت سعودی با عناصر رده بالای تشکیلات تروریستی القاعده به انتشار رسید.

اسنادی که منجر به انتشار کتابی در خصوص منابع مالی بن لادن در عربستان و چگونگی تامین هزینه های مالی این شبکه تروریستی از طرف سرویس اطلاعاتی سعودی شد.

با کنار هم قرار دادن اسناد به دست آمده و با توجه به رابطه بسیار نزدیک آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با سرویس اطلاعاتی سعودی می‌توان برخی اظهار نظرهای برخی تحلیلگران را در خصوص واقعه "خان شیخون" و اینکه این حادثه محصول سناریویی غربی برای رقم زدن اتهام جنایت جنگی به دولت دمشق بوده  را جدی گرفت.

حادثه ای که به اعتقاد برخی کارشناسان مسائل امنیتی سناریویی نوشته شده از سوی آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (CIA) برای توجیه اقدام تجاوزکارانه این کشور یا بستر سازی برای اقدامات آینده آمریکا در سوریه بوده است.

در همین راستا رییس جمهور روسیه علاوه بر رد اتهام مطرح شده مبنی بر دست داشتن روسیه در وقوع چنین حادثه ای از در دست داشتن اطلاعاتی در خصوص فعالیت و عملیات های دیگری در جنوب دمشق که در دست اقدام است خبر داد. 

وی با بیان اینکه روسیه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد چندین عملیات دیگر شیمیایی در جنوب دمشق در دست اقدام است گفت: مسکو با رد اتهام مطرح شده از سوی واشنگتن مبنی بر استفاده بشار اسد از مواد شیمایی خواستار تشکیل تیم تحقیق و پیگری در خصوص حوادث شیمیایی سوریه و عراق است.

همچنین یک منبع آگاه در عراق در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» با اشاره به طراحی اینگونه عملیات ها از سوی آمریکا گفت: سابقه چنین حوادثی در طول شش سال بحران تروریستی غرب آسیا نشان می‌دهد اینگونه عملیات ها همواره از سوی سرویس اطلاعاتی آمریکا طراحی و بنابر ارتباط نزدیک امن عربستان(سرویس اطلاعاتی سعودی) با القاعده و داعش اجرای آن نیز به آنها سپرده می‌شود.

 

ارسال نظرات