همزمان با هفته هنر انقلابی برای نخستین بار همایش «پاسداشت هنرمندان انقلاب» در اراک برگزار شد و در این مراسم از پیشکسوتان و هنرمندان جوان متعهد و انقلابی تجلیل شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۸۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ برای نخستین بار همایش «پاسداشت هنرمندان انقلاب» در استان مرکزی برگزار شد.

برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار تجسمی از آثار هنرمندان بسیجی، پخش کلیپ، نقادی مقاومت از برنامه‌های جانبی این برنامه بود همچنین با حضور مسئولین استانی از کتاب جشنواره «شعر چهارفصل» بسیج نیز رونمایی شد.

در پایان این مراسم از دو تن از پیشکسوتان هنر انقلاب استان مرکزی آقایان محمد علی عباسی در عرصه نقاشی و ولی‌الله احمدی در حوزه تئاتر متعهد و انقلابی و سه نفر از هنرمندان جوان استان از جمله آرش صحرانورد درحوزه عکاسی، علی احدی در حوزه شعر آئینی و سینا صدیقی در حوزه فیلم کوتاه تجلیل شد.

علی جانباز مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ گفت: این همایش به مناسبت پاسداشت ولی‌الله احمدی پیشکسوت حوزه تئاتر و محمدعلی عباسی در حوزه نقاشی تجسمی در راستای تجلیل از هنرمندان متعهد و انقلابی پیشکسوت برگزار شده است.

وی افزود: همچنین در این همایش از کتاب شعر «چهارفصل» که مجموعه‌ای از اشعار برگزیده شاعران استان در جشنواره شعر بسیج بود رونمایی شد. سال گذشته جشنواره شعر بسیج تحت عنوان شعر عاشقانه، شعر آئینی، شعر کودک و شعر انقلاب در فصول مختلف برگزار شد که آثار برگزیده این جشنواره جمع‌آوری و با عنوان «شعر چهار فصل» به چاپ رسیده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک تصریح کرد: رویکرد بسیج هنرمندان تقویت حوزه هنر انقلاب است و از آنجاکه تقویت هنر انقلاب یک وظیفه همگانی است که بسیج نیز می‌تواند در این عرصه بسیار نقش آفرین، جریان ساز و پرچمدار باشد.

ولی‌الله احمدی پیشکسوت حوزه تئاتر متعهد و انقلابی استان مرکزی در این همایش با بیان خاطراتی از دوران فعالیت خود در عرصه تئاتر گفت: اولین بار در تهران زمانی که نخستین نمایش‌نامه را بر روی صحنه بردم در خیابان قیاسی و زمانی بود که تیم استقلال و پیروزی مسابقه داشتند.

وی افزود: در اولین اجرا 10 نفر از دیگر بازیگران تئاتر مرا همراهی می‌کردند، چندین کار در همان دوران اجرا کردیم که بیشتر مضامین آن‌ها نیز مسائل و مشکلات روز جامعه از جمله آسیب‌های اجتماعی بود.

این پیشکسوت حوزه تئاتر استان مرکزی تصریح کرد: در آن دوران با زبان تئاتر معضلات اجتماعی را به تصویر می‌کشیدیم و آگاه‌سازی را در بخش های مختلف برای جامعه داشتیم.

احمدی همچنین با قرائت ابیاتی در مقام حضرت زینب(س) و تقدیم ابیاتی به محضر مقام معظم رهبری گفت: ما فقرا به غیر از رهبر هیچ نداریم، گرسنگی را می‌پذیریم ولی دوری از رهبری را هرگز، مقام معظم رهبری در مقابل تمامی مشکلات و تهدیدهایی که دشمنان و منافقان برای نظام اسلامی ایجاد کرده‌اند با بصیرت و دوراندیشی جامعه اسلامی را رهبری می کند و خدا را شاکریم که کشتی انلاب اسلامی را تا به امروز از طوفان حوادث به ساحل امن هدایت کرده است.

محمدعلی عباسی از هنرمندان انقلابی و متعهد پیشکسوت در حوزه نقاشی تجسمی نیز در این همایش گفت: وظیفه هر شخصِ وطن دوستِ مسلمانی که در قبال دین و جامعه‌اش احساس مسئولیت کند این است که در هر جایگاه و مقامی برای رشد و پیشرفت جامعه‌اش گام بردارد.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلامی افرادی مسئولیت برعهده داشتند که نه تنها برای ملیت جامعه و مملکت ارزشی قایل نبودند که برای فرهنگ غرب رسمیت بیشتری قایل بودند و از سوی دیگر دهن کجی مسئولان به مذهب و دین احساس رنج را در هر فرد وطن دوست و مسلمانی ایجاد می‌کند.

این پیشکسوت هنر نقاشی تجسمی استان مرکزی تصریح کرد: شهدای بسیاری برای تحقق استقلال و عزت این کشور از خون خود گذشتند امروز وظیفه ما ادامه راه این شهداست که عزت و سربلندی امروز در دنیا را برای نظام اسلامی به ارمغان اوردند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه امروز نیاز غیرقابل انکار برای خدمت‌گذاری به جامعه و دین احساس می‌شود از این‌رو می‌طلبد هر فردی در هر جایگاهی چنان انجام وظیفه کند که برای کشور و قرآن افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات