سلیمان شاکر و سعید سالم دو تن از افراد تازه مسلمان شده از قاره های مختلف هستند که شب گذشته در جمع معتکفین مسجد موسی‌بن جعفر(ع) سراسیاب، طی مراسمی مذهب تشیع را برای خود برگزیدند.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۸۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سلیمان شاکر و سعید سالم دو تن از افراد تازه مسلمان شده از قاره های مختلف هستند که شب گذشته در جمع معتکفین مسجد موسی‌بن جعفر(ع) سراسیاب، طی مراسمی مذهب تشیع را برای خود برگزیدند.
 
سعید سالم که اهل کشور تانزانیا است دکترای فیزیک متالوژیک دارد و دارای همسری حافظ قرآن کریم می باشد. سالم و همسرش اوایل به وهابیت گرایش پیدا می‌کنند اما در سفر اولشان به ایران که حدود 20 سال پیش صورت گرفت، با مسلمانان هندی و پاکستانی هم مباحثه می شوند و پس از بازگشت به کشور خود طی اتفاقی ناگهانی نوای دعای توسل به گوششان می رسد؛ این اتفاق سبب منقلب شدن آنها می گردد و با گذاشتن و بخشیدن ثروتشان دوباره به ایران باز می گردند.
 
این مسلمانان تانزانیایی پس از ورود مجدد به ایران تحت حمایت آیت الله تحریری قرار می گیرند وتا 5 الی 6 سال پیش از اهل تسنن بودند اما هم اکنون شیعه هستند و این مذهب را دنبال می کنند.
 
اما سلیمان شاکر دیگر مسلمانی بود که در این مراسم، مذهب تشیع را انتخاب کرد. او اهل جزیره ای ما بین آمریکای جنوبی و فنلاند است. سلیمان مسیحی بوده اما به کلیسا رفتن رغبتی نداشته است.
حدود یک در صد از اهالی آن جزیره اهل تشیع بودند و از این جهت وی مقداری با دین اسلام و مذهب تشیع آشنا می شود و در ادامه از طریق اینترنت با ایران بیشتر آشنا می شود و تصمیم می گیرد به ایران سفر کند و هم اکنون حدود سه ماه است که در جامعه المصطفی قم ساکن است.
عقیده وی این است که انقلاب اسلامی ایران، موجب ترغیب همگان به دین مبین اسلام می شود و وجود حرمین شریف حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام و وجود نازنین مقام ولایت امام خامنه ای را سه ویژگی مهم کشور ایران می داند.
 
بر اساس این گزارش، این دو مسلمان تازه پیوسته به مذهب تشیع عضو جامعه المصطفی هستند؛ مجموعه جامعه المصطفی حامی افرادی است که برای شناخت بیشتر از اسلام به ایران هجرت می‌کنند و عموم این افراد حتی از ثروت مندان دیار خود هستند اما همه را برای خدا رها کرده و مهاجرالی الله می شوند و تحت حمایت مراجع و خیرین قرار می گیرند.
 
این افراد پس از اتمام دروس و آمادگی پیدا کردن برای تبلیغ به کشورشان برگشته و به تبلیغ دین مشغول می شوند.
ارسال نظرات