یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان

محل دخالت رهبری در انتخابات

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) در اولین نطق انتخاباتی به نکته مهمی اشاره کردند که در انتخابات چهار دوره پیاپی یعنی؛ در سالهای 76، 84، 88، 92، اتفاق افتاده ولی چون برای کشور خطر آفرین بوده رهبری در مقابل آن ایستاده اند و از عملیاتی شدن خواسته مسببان آن جلو گیری کرده اند.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۶۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) در اولین نطق انتخاباتی به نکته مهمی اشاره کردند که در انتخابات  چهار دوره پیاپی یعنی؛ در سالهای 76، 84، 88، 92، اتفاق افتاده ولی چون برای کشور خطر آفرین بوده رهبری در مقابل آن ایستاده اند و از عملیاتی شدن خواسته مسببان آن جلو گیری کرده اند.

ایستادگی عده ای در مقابل انتخابات و رای مردم و مخالفت و مقابله  رهبری در مقابل آن در چهار دوره قبل و بیان آن در ابتدای سال 96 حکایت از طراحی و برنامه ریزی  مجدد برای تکرار آن در اردوگاه دشمن و محتمل بودن این امر در سال جدید نیز دارد که لازم است آحاد جامعه بویژه  دلسوزان و مجاهدان از همین حالا به آن بپردازند و با آگاهی و آمادگی از وقوع آن جلوگیری کنند و حتی  برای مواجه و مقابله با آن نیز آمادگی بوجود آورند.

دانستن اینکه چه کسانی در این سالها می خواستند در مقابل انتخابات و رای مردم بایستند و آگاهی از انگیزه و قصد آنها، کمک بزرگی به آمادگی و انشاالله پیشگیری از وقوع مجدد آن خواهد کرد ولذا باید با واکاوی تاریخ  طی این سالها دید که کدام افراد و گروهها و یا طیف ها قصد داشتند در مقابل انتخابات بایستند وهدف و انگیزه آنها از ایستادگی چه بوده و چه چیزی را بهانه مخالفت  وایستادگی قرار داده اند و... ؟

واقعیتی وجود دارد که انقلاب اسلامی از بدوتاسیس تا کنون با مخالفت و دشمنی های جور واجور روبرو شده است. از ابتدا دستهایی از داخل و بیرون کشور در صدد انحراف انقلاب از مسیر اسلام و قرآن و دور کردن آن از ستیز  با استکبار و استبداد بوده اند و در طول سالها، همان دستها در تمام حوادث و اتفاقات حضور داشته اند و در خیلی از اوقات به روشنی نیز دیده شده اند.

قائله های اوائل انقلاب، جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی، هجوم فرهنگی ، اقدامات پنهانی برای ناکار آمد سازی نظام دینی، جنگ نرم و تشدید  تحریم ها تا مقابله با انتخابات  ومخالفت با به صحنه آمدن مردم، سنگ اندازی در مسیر مقبولیت آفرینی و حمایت مردمی از نظام، همه و همه یک هدف اساسی و واحدی دنبال کرده و از یک طیف معینی سرزده  که نمی خواسته نظام مردمی با،ماهیت  و جوهره دینی شکل بگیرد و با کار آمدی و کار آیی لازم بتواند الگو  و اسوه دیگر مردمان واقع شود و به مصالح و منافع نظام سلطه آسیب برساند.

 همان دستی که از  ابتدا با شکل گیری انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم دیکتاتور سلطنتی موافق نبود، در ادامه  و پس از ناموفق دیدن سایر روشهای مقابله سخت و نرم، انتخابات را معبر و روزنه مناسبی دید برای آنکه از آن استفاده کند و به وجهه مردمی انقلاب  لطمه وارد کند تا بتواند اصل آن را نابود کند.

 دشمنان بیرونی، بازمانده های رژیم طاغوت، منافقین، وابستگان فکری و فرهنگی به بیگانه و بعد ها پشیمانها و خسته شدهای از انقلاب  به همراه چرب و شیرین چشیده ها و فاصله گرفته ها از  انقلاب و خط امام  همه جزء همان کسانی هستند که تا به الان با انقلاب  دشمنی کرده اند و در نهایت در یک جبهه واحد قرار گرفته اند و در این سالها هم سعی کرده اند در مقابل رای مردم و انتخابات بایستند.

روزی با بهانه تراشیدن برای برگذاری نکردن انتخابات و نا امن جلوه دادن ایران اسلامی و حتی بزرگنمایی خطرات حمله هوایی و موشکی، روزگاری با زیر سوال بردن دمکراسی و تحریک مردم برای نرفتن پای صندوق رای و پائین آوردن میزان مشارکت، گاهی با ادعای نبودن نماینده همه طیف ها در کاندیداها، گاه با طرح نبودن شخصیت تراز انقلاب و لزوم بازنگری در قانون اساسی و فراهم کردن زمینه برای باقی ماندن فرد دلخواه در حاکمیت ،زمانی با متهم کردن نظام دینی و طرح احتمال تقلب  در نتیجه انتخابات، زمانی با شبهه معلوم بودن نتیجه از قبل  و فرمالیته بودن انتخابات و گاه با فشار آوردن به شورای نگهبان و حتی نپذیرفتن نتیجه انتخابات و اعتراض خیابانی و به راه انداختن فتنه و ریختن خون انسانهای بیگناه سعی کرده اند در مقابل انتخابات و رای مردم بایستند و اجازه ندهند مردم آگاهانه به گزینه های واقعی و دلسوز نظام و مردم رای دهند و دلسوزان انقلابی را بر سرنوشت خود حاکم نمایند.

این عده وقتی که دانستند از راههای دیگر نمی توانند ضربه کاری به انقلاب بزنند، انتخابات را روزنه مناسبی برای ضربه زدن به اقتدار نظام یافتند. از نگاه آنها نیامدن مردم پای صندوقهای رای، نفوذ دادن گزینه های مطلوب و مورد نظر، زیر سوال بردن سلامت انتخابات، هجوم کاندیداها برای ثبت نام و شلوغ کردن سر شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ها، فشار بیرونی و داخلی به شورای نگهبان برای نادیده گرفتن معیارها و ملاکهای قانونی و شرعی، درخواست ابطال انتخابات و اردوکشی خیابانی همه در جهت مخالفت با انقلاب و بد بین کردن مردم نسبت به رای خود و در نتیجه شکستن اقتدارنظام اسلامی است.

به عبارت دیگر انگیزه این عده از ایستادن در مقابل رای مردم و انتخابات در حقیقت گرفتن اقتدار نظام، وادار کردن آن به عقب نشینی وعدول از اصول وارزشها، ایجاد تغییرات تدریجی و نهایت تغییر ماهیت انقلاب از اسلامی به دمکراتیک و خلاص کردن نظام استکبار از مواجهه با نظام دینی و اسلامی است. هدف نهایی این عده حذف نظام دینی از عرصه نظام های جهانی است با این ملاحظه که برای رسیدن به هدف می خواهند از خود مردم وسازوکار نظام استفاده کنند تا هزینه های آنها کاهش یابد و مخالفتهای جهانی به حداقل برسد. کاری که در کشورهای اروپای شرقی، آمریکای لاتین و دیگر جاها تحت عنوان انقلاب های رنگین انجام داده اند.

از شواهد بر می آید که امسال (سال 96) هم دشمن نا امید از یک چنین کاری نیست. اینکه رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و در اولین نطق مربوط به انتخابات اشاره می فرمایند که؛ در همه این سالها کسانی بودند که می خواستند در مقابل انتخابات و رای مردم بایستند ولی من دخالت کردم و در مقابل آنها ایستادم و باز هم خواهم ایستاد، هم حکایت از احتمال وقوع آن است و هم حاکی از اراده نظام و لزوم آمادگی برای مواجهه با آن.

اصل طرح موضوع مخالفت یک عده ای در مقابل رای مردم توسط رهبری، دلیلی است قاطع و قابل توجه برای طراحی و برنامه ریزی دشمن در این زمینه، اما اظهار نظرها و طرح پیشنهادهایی از این قبیل نیز تاکید و تائیدی است بر محتمل بودن این خطر.

" ولید فارس" مشاور سابق ترامپ درامور خاور میانه ودستیار فعلی دولت آمریکا در گفتگو با شرق الاوسط ابراز خوشبینی می کند که " مخالفان در ایران بتوانند در سال 96 شورشی (فتنه ای) بزرگتر از فتنه 88 راه بیاندازند." و در داخل نیز کسانی از سال قبل زمزمه رد صلاحیت ها، امکان دخالت نیروهای مسلح در انتخابات، ضرورت مراقبت از آراء، لزوم آزاد بودن فضای مجازی و حتی دوگانه های صلح و جنگ و ضرورت آشتی ملی را با همین هدف براه انداخته اند.

همانطور که تا به الان از شواهد بر می آید در امسال ایستادگی در مقابل رای واقعی مردم از طریق برجسته کردن توهم جنگ نظامی علیه ایران در صورت نوعی از انتخاب (انقلابیون)، ناچار بودن مردم  به پذیرش شرایط فعلی با دامن زدن به مسئله بدتر از این شدن وضع کشور در صورت تغییر در وضع موجود، فشار به شورای نگهبان برای نادیده گرفتن ملاحظات اساسی در فرایند تایید صلاحیتها و پذیرش نتایج، تخریب و حمله سازمان یافته به کاندیداهای مخالف یک جریان خاص تا فعال شدن مثلث اروپایی، عبری، عربی برای تحریک و تهییج و همچنین مدیریت مردم در اردوکشی خیابانی و ایجاد بلوا در صورت رای نیاوردن گزینه مورد نظرشان دیده می شود.

آنچه که می تواند در این شرایط وظیفه جبهه انقلاب باشد و باید نسبت به آن درست عمل شود تا انشاالله نیاز به دخالت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) پیدا نشود، مدیریت صحیح و دقیق انتخابات است. هم مردم، هم کاندیداها، هم حامیان و مویدان آنها، هم مجریان و نگهبانها و هم رسانه ها و دستگاههای مسئول همه باید شرایط انقلاب را بدرستی درک کنند و از هرگونه اقدامی که امکان سوء استفاده به دشمن می دهد پرهیز کنند.

مردم باید در نهایت هوشیاری وتبعیت  از راهنماییهای راهگشای رهبری حکیم، صادق و دلسوز انقلاب عمل کنند و اولاً باهمه وجود پای صندوق رای حاضر شوند و میزان مشارکت را به نصاب بالاتر از سالاهای قبل بکشانند و ثانیاً تحت تاثیر القائات دشمن چه در زمینه انتخابات و بی اثر بودن رای و چه در زمینه اقتصادی و معیشتی و... قرار نگیرند و باور داشته باشند که اقتدار نظام و راه حل مشکلات آنها و مشکلات جامعه در حضور آگاهانه و هوشیارانه آنها در صحنه، منجمله انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شوراهاست

کاندیداها توجه داشته باشند که حضور و عدم حضور آنها، تبلیغات انتخاباتی، حرفها و وعده ها و موضع گیریها و بعضاً تایید و تکذیب آنها می تواند برای انقلاب هزینه سنگین در پی داشته باشد که باید از آنها پرهیز کنند و مصلحت نظام اسلامی و مردم مظلوم آنرا در نظر بگیرند.

 حامیان و مدافعان کاندیداها باید در نظر داشته باشند که باید برای اقدام خود و حمایت  وعدم حمایتشان حجت شرعی داشته باشند و کارهایی که آنها می کنند می تواند برایشان در پیشگاه خدای متعال و امام و شهیدان ضمان شرعی ایجاد کندو؛

مجریان و دستگاهای مسئول نیز باید کاری کنند تا اولاً کسانی پا به عرصه کاندیداتوری بگذارند که حقیقاً صلاحیت مسئولیت در نظام اسلامی را دارند و ثانیاً اجازه ندهند در هیچ مرحله ای هیچ یک از دست های پیدا و پنهان خواهان ایستادن در مقابل رای مردم، بهانه و مستمسک برای مخالفت وایستادگی پیدا کنند و نتیجه مورد نظرشان را حاصل کنند.

در یک کلام اگر هوشیاریهای لازم بعمل آید و انتخابات پرشکوه با گزینه های متعهد عالم انقلابی با کاردان برگزار شود و مردم به توصیه های حکیمانه رهبرشان عمل کنند و... انشاالله حادثه سالهای قبل تکرار نخواهد شد و نیازی برای دخالت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب در مقابل بد خواهان و زیاده خواهان بوجود نخواهد آمد زیرا اصل حضور حداکثری (حتی حضور مخالفان)  پای صندوق رای، اقتدارنظام  و موجبات استحکام داخلی است و از آن مهمتر نتیجه مطلوب و مورد رضایت مردم و رهبری با رای قاطع، هرگونه امکان فتنه گری را از فتنه گران می گیرد.انشاالله

ارسال نظرات