پدر شهید محمدحسن قاسمی

مدافعین حرم ، پاسداران حریم ولایتند

پدر شهید محمدحسن قاسمی در جمع معتکفین شهر بن گفت: مدافعین حرم ، پاسداران حریم ولایتند.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۶۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛همزمان با شب وفات عقیله بنی هاشم ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها مراسم شبی با شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم با حضور افزون بر 200 نفر از خواهران معتکف در مسجد جامع بن برگزارشد.

دراین مراسم منصور قاسمی با تبریک ولادت امیر ولایت حضرت علی علیه السلام، وفات قهرمان صبر ،ایثار و فداکاری ، عمه سادات ، حضرت زینب کبری سلام الله علیها را تسلیت گفت و به بیان فضایل حضرت زینب کبری سلام الله علیها پراخت.

پدر شهید محمدحسن قاسمی گفت: خطبه حضرت زینب کبری سلام الله علیها در مجلس یزید یكى از بزرگترین حركتهاى آن حضرت، در واقعه كربلا بود كه دستگاه حكومت بنى امیه را به شدّت به لرزه در آورد .

وی ادامه داد: آن بانوی نمونه جهان اسلام با همه مصائبی که دیده بود ضمن پرستاری از زنان و کودکان، شجاعانه از حریم امامت و ولایت دفاع کرد و با تشریح قیام عاشورا دشمن را رسوا کرد.

قاسمی به حضور مدافعین حرم در کنار مرقد نورانی حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشاره کرد و ادامه داد:مدافعین حرم با شجاعت برگرفته از قیام عاشورا از حریم ولایت دفاع می کنند.

وی گفت: حضور مدافع حرم موجب شده است تروریست های تکفیری جرات نکنند به خاک ایران اسلامی نزدیک شوند.

پدرشهید محمدحسن قاسمی افزود: شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان هستند، این شهدا با تمام وجود از آرمان های اسلام ناب محمدی صلوات الله علیه وآله وسلم دفاع کردند.

وی به تشریح ویژگی های شهید محمدحسن قاسمی اشاره کرد و گفت: محمد حسن در خانواده‌ای مذهبی رشد کرد و از ابتدا برای تربیت فرزندان زحمت زیادی کشیدیم.

پدر شهید ادامه داد: محمدحسن یک سرباز به تمام معنا برای اسلام ناب و ولایت بود، با وجود اینکه کارشناس اتاق عمل بود اما مدیر، راننده آمبولانس و رزمنده نیز بود و با هر نوع تفنگی می‌توانست برزمد، اگر جایی نیاز به سخنران بود خوب سخن می گفت، به زبان انگلیسی تسلط داشت، همچنین عکاس، فیلمبردار ، شاعر واستاد کاراته بود.

وی به فعالیت‌های ورزشی شهید قاسمی اشاره کرد و گفت:برای تقویت جسم ورزش‌های مختلفی انجام می‌داد و در کیوکوشین کای کاراته استاد بود،در شنا نجات غریق بود، صخره نوردی و سنگ نوردی انجام می‌داد و به این شکل توانایی جسم خود را افزایش می‌داد.

قاسمی افزود:شهید محمدحسین ولایت مدار و عاشق اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بود ، در هیئت های مذهبی مختلف حضور فعال داشت و بیش از ۲۰مرتبه به زیارت حضرت امام رضا علیه السلام مشرف شده بود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی و ذکر مصیبت ، پخش نماهنگ و تجلیل از پدر شهید از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار