موفقیت با حجاب خیلی لذت دارد، مخصوصاً وقتی پرچم سه رنگ ایران باحجاب اسلامی یک ورزشکار ایرانی به اهتزاز درمی‌آید.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۲۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حضور زنان در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران باوجود محدودیت‌هایی از قبیل دشواری ورود به برخی از رشته‌ها و انجام آن‌ها برای بانوان، نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است. در طول سال‌های متوالی، همواره زنان در رقابت‌های ورزشی پا به‌پای مردان به مسابقه و مبارزه پرداخته‌اند و در این میان به عناوین و افتخارات زیادی نیز دست پیداکرده‌اند.

زنان كشورمان مي‌توانند باحجاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي ورزش حضور يابند و باپشتکار مدال‌هايي را در تاريخ كشورمان به نام خود ثبت كنند.

در کشورهای اسلامی زنان مسلمان باحجاب بر سرکارهای‌شان ظاهر می‌شوند و این هیچ مشکلی برای آن‌ها در پیشبرد کارشان ایجاد نمی‌کند و حجاب، هیچ‌گاه مانع پیشرفت زنان مسلمان نیست و آن‌ها در تمام مجامع با این حجاب ظاهر می‌شوند: درس می‌خوانند، کار می‌کنند، ورزش می‌کنند و به زندگی خانوادگی‌شان ادامه می‌‌دهند.

امروزه زنان و بانوان حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برای گفتن دارند و با حضور فعال در جامعه به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافته‌اند که باعث سربلندی کشور شده است. حجاب مانع ورزش و پیشرفت بانوان نیست بلکه شرط پیشرفت علاقه، استعداد و پشت‌کار است و همه باید قبلاً از زنان ورزشكار ما كه در میدان‌ها باحجاب، با عفاف، بامتانت و باوقار حاضر می‌شوند و پرچم کشورمان را در عرصه‌های گوناگون ورزش بالا می‌برند تشكر كنند.

ملیحه فضلی بانوی قهرمان مازندرانی در گفتگویی در خصوص حجاب و عفاف اظهار داشت: در شرایطی که ما در اردو هستیم و تمرین می‌کنیم با همین حجاب تمرین می‌کنیم برای همین حجاب عضوی از بدن ما شده است.

وی ادامه داد: ما با حجاب خیلی هم راحت هستیم و با حجاب کنار می‌آئیم. شاید کسانی که از بیرون نگاه می‌کنند به ما بگویند شما با این وضعیت سخت‌تان نیست!؟ ولی چون در تمرین همیشه این حجاب را حفظ می‌کنیم و این لباس را می‌پوشیم، عادت کرده ایم و دیگر برای ما محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

وی در ارتباط با بانوانی که این روزها اسیر مدگرایی شده‌اند و از مسیر پیشرفت و تعالی بازماندند صحبت هایی را مطرح کرد و گفت: اولین توصیه‌ای که به همه زنان ایرانی دارم این است که از آن‌ها می‌خواهم که حتماً به ورزش روی بیاورند، چون ورزش در زندگی خیلی به آن‌ها کمک خواهد کرد، به روحیه، سلامتی جسم و جان‌شان و اینکه اصلاً حجاب هیچ محدودیتی ندارد برای اینکه آن‌ها بخواهند ورزش کنند و در عرصه قهرمانی بخواهند فعالیت کنند.

این بانوی قهرمان مازنی از لذت موفقیت باحجاب سخن گفت و افزود: موفقیت با حجاب خیلی لذت دارد، مخصوصاً وقتی پرچم سه رنگ ایران باحجاب اسلامی یک ورزشکار ایرانی به اهتزاز درمی‌آید.

فضلی ادامه داد: به‌هرحال نگاه کنید تفاوت لباس ما بالباس کشورهای دیگر خیلی خوبِ ازلحاظ حفظ حجاب، به‌هرحال آن‌ها بالباس راحت‌تر هستند و راحت‌تر هم می‌توانند کار کنند تا اینکه ما بخواهیم باحجاب کارکنیم، خب این در دید خیلی قشنگ به نظر می‌آید ولی به‌هرحال، ما به همین سختی‌ها و با همین حجاب کامل توانستیم رتبه برتر نسبت به آن‌ها را به دست بیاوریم.

در جمهوری اسلامی ایران با توجه به قانون حجاب، زنان بیشتر از جوامع دیگر در تمام عرصه‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند، زنانی که در مسابقات ورزشی قهرمانی‌های بزرگی کسب کرده و همچنین در زمینهٔ‌های سیاسی اجتماعی فعالیت گسترده‌ای دارند و زنان ایرانی به مردم دنیا ثابت کردند که حجاب مانع پیشرفت نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها