بوشهر-مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان گفت: حضرت زینب سلام الله علیها مظهر غیرت، رشادت بود و اوج صبر، وفا و دفاع از حقانیت و امامت را می توان در شخصیت آن بزرگوار به عینه دید.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۱۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت اسلام سید حسن مهدی در جمع کارکنان سپاه تنگستان و در ویژه برنامه سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب(س) پرآوازه‌ترین نامی است که در تاریخ امام حسین و مکتب عاشورا می‌درخشدیکی از ارکان اساسی برای واقعه کربلا بود که تمام قد در مقابل ظلم ایستاد و پیام رسان واقعی کربلا شد تا نهضت امام حسین(ع) زنده بماند.

وی افزود: متأسفانه شناخت و معرفت ما نسبت به زندگی ائمه علیهما سلام بیشتر در حد مصیبت‌خوانی خلاصه می‌شود که نباید اینگونه باشد.

سید حسن مهدی گفت: در طول تاریخ، انقلاب های فراوانی به وقوع پیوسته و افراد بسیاری از خودگذشتگی و فداکاری کرده اند، اما با گذشت زمان، از یادها فاصله گرفته اند. ولی نهضت عاشورا با مرور زمان، پیوسته در دل های مسلمانان، ماندگار شده است.

وی اضافه کرد: بدون شک، عقیله بنی هاشم، زینب کبری(ع)، از جمله شخصیت های تأثیرگذار نهضت عظیم عاشورا است که در ماندگاری و جاودانی آن نقشی بی بدیل داشته; همان بانویی که از نوادر بانوان تاریخ اسلام است و در دامان پُرمهر فاطمه زهرا(ع)و مولای متقیان تربیت یافته و درس زندگی آموخته است.

مهدی تصریح کرد: حضرت زینب(س) انقلاب حسینی را با تحمّل زحمت های فراوان به پیروزی نهایی رساند و در انجام رسالت خویش، با صلابت و استواری ایستاد و نقش سنگین و رسالت خویش را به خوبی به پایان رساند تا آیین پیامبر(صلی الله علیه وآله) و انقلاب کربلا دست خوش تحریف نگردد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(س) الگویی ماندگار و سرمشقی مناسب در علم و عمل و عبادت و بندگی برای زنان عالم بوده و زن مسلمان اگر می خواهد که در صبر، شجاعت، شهامت، علم، دفاع از ولایت، ایثار و فداکاری برای ولایت قدم بردارد باید درس خوانده مکتب زینب سلام الله علیها باشد.


ارسال نظرات