خبرهای داغ:
با حضور استاد محمدحسین طباطبایی، و مدیر موسسه جامعه القرآن کریم کشور، دارالقرآن حضرت جواد الائمه(ع) شهرابوزیدآباد افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۰۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل این مراسم که در مسجد امام خمینی(ره)ابوزیدآباد برگزار شد، مدیر موسسه جامعه القرآن کریم کشور، با بیان اینکه امروز امور قرآنی،نیازمند به فضاها و مکان های مناسب برای تعلیم و آموزش قرآن نیاز دارد خاطرنشان کرد: نگرش قرآنی، جامعه اسلامی را به سر منزل مقصود سوق می دهد و حضور نوجوانان و جوانان در محافل قرآنی حاکی از تلاش هایی است که با اخلاص پای در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی می گذارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی، موضوع حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآن کریم را از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دانست که بایستی جامه عمل پوشیده شود و در این باره افزود: دارالقرآن های سراسر کشور با هدف ترويج فرهنگ قرآنی میان آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان و ايجاد انگیزه و ارتباط عميق و ماندگار نسل جوان با قرآن، همچنين مصون ساختن آنها از انواع آفات‌ها و خطرات فعالیت می کنند.

حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی(پدر بزرگوار سید محمدحسین)، قرآن را زبان اسلام و زبان مشترک تمام مسلمانان جهان دانست و اظهار داشت: قرآن شفای دردهاست و یکی از صفات شیعه آن است که زیاد قرآن تلاوت کند و این تلاوت صرفا ویژه ماه رمضان نباشد بلکه برای تمام ماهها و روزها بوده و اوج این تلاوت در ماه رمضان باشد.

وی، با شمردن بعضی از ویژگی های اخلاقی فرزند بزرگوارشان سید محمدحسین، اذعان داشت: ایشان در سن پنج سالگی کل قرآن را حفظ نمودند و در دهه هفتاد شگفت انگیز ترین کودک دنیا در عرصه حفظ قرآن شد و معجزه دیگری از آیات نورانی آخرین کتاب آسمانی خداوند را به رخ دنیا کشید.

در ادامه،سیدمحمد حسین طباطبایی، معجزه قرآنی قرن در جهان اسلام پیرامون مسائل قرآنی سخنرانی کرد.

در ابتدای این مراسم نیز، حجت الاسلام المسلمین محمدرضا صبوحی، نماینده طلاب و روحانیون شمال استان اصفهان و مدیر موسسه دارالقرآن حضرت جواد الائمه(ع) ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، به اهداف راه اندازی این دارالقرآن پرداخت که پایگاهی برای انجام فعالیت های قرآنی باشد.

در این آیین، آقای عصمتی از قاریان بین المللی قرآن کریم نیز با صوت زیبا و دلنشین خود، فضای مسجد را عطرآگین نمود.

موسسه دارالقرآن حضرت جواد الائمه(ع)شهر ابوزیدآباد به مساحت بالغ بر 500 متر مربع با حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال هزینه شده  که بخش عمده آن توسط والده شهید غلامرضا صبوحی به نام حضرت جوادالائمه(ع) تامین گردیده و تامین بخشی از مصالح توسط جناب مهندس خلیلی از خیرین با اخلاص  بوده و بخشی از کار دارالقرآن توسط نمازگزاران و جوانان با اخلاص مسجد امام خمینی(ره)انجام شده است.

این مرکز به طور رسمی زیر نظر جامعه القرآن کشور با مدیریت حضرت حجت  الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی  بوده و در شاخه های حفظ،قرائت،مفاهیم و تفسیر فعالیت خواهد کرد.
ضمنا مرکز تفسیر این دارالقرآن زیر نظر استاد حجت الاسلام حاج محسن قرائتی می باشد.
شایان ذکر است بخشی از هزینه ها بخصوص هزینه تجهیز این مرکز بر زمین مانده و از همشهریان گرامی درخواست  می گردد در این امر خیر مساعدت نمایند.


سیدمحمدحسین طباطبایی فرزند سید محمد مهدی طباطبایی در سال ۱۳۶۹ در شهرستان قم به دنیا آمد و در سن دو و نیم سالگی، حفظ کردن قرآن را شروع کرد. او توانست در سن ۵ سالگی کل قرآن را حفظ کند. وی علاوه بر حفظ کل قرآن در آن مقطع سنی توانسته بود احادیث اصول کافی و همچنین کتاب گلستان سعدی و اشعار محتشم کاشانی را به حافظه بسپارد. علم‌الهدی در همان سنین موفق به کسب درجه دکترای افتخاری از دانشگاه حجاز انگلستان شد و چند برنامه تلویزیونی نیز با اجرای او پخش شد. پدر او سید محمد مهدی طباطبایی نیز از قاریان مشهور قرآن در کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها