به مناسبت 24 فروردین اولین سالگرد عروج ابراهیم عشریه شهیدمدافع حرم اهل بیت(ع) :
شهید عشریه تمام عمرش تنها برای خدا و با اخلاص کار می‌کرد لذا با برگزاری یادواره اعلام می شود که راه این مردان بزرگ نظام و انقلاب همواره ادامه خواهد یافت و عظمت کارشان هیچ‌گاه از اذهان ما دور نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۸۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهرستان نکا از جمله شهرستان‌هایی است که با تقدیم پنج شهید مدافع حرم، بیشترین شهید مدافع حرم مازندران را به خود اختصاص داده است و اینک امنیت دوباره در کنار 432 شهید دیگر این دیار ارزانی مردم ما شده است.

جوانانی که با گذشتن از جان، مال، زندگی، زن و فرزند خود برای دفاع از اهل بیت(ع) بعد از گذشت حدود 30 سال از پایان جنگ تحمیلی علیه ایران، با تبعیت از شهدای دفاع مقدس و در ادامه راه آنان، پا به خاک سوریه گذاشتند تا اعلام کنند که راه شهادت راهی همیشگی است که استمرار دارد و با شهادت، سعادت همیشگی را برای خود تضمین کردند.

و اما اینک در آستانه نخستین سالگرد شهدای مدافع حرم مازندران، عملیات فرهنگی دیگری در شهرستان نکا در حال انجام است و نخستین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، جاویدالاثر شهید ابراهیم عشریه در نکا برگزار می‌شود.

اسماعیل عشریه برادر بزرگ‌تر شهید ابراهیم عشریه در گفت‌وگویی در شهرستان نکا در مورد زمان و مکان برگزاری این مراسم گفت: این مراسم پنج‌شنبه‌شب 24 فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت‌شان، با حضور علما، روحانیت، مردم شهیدپرور و خانواده‌های معظم شهدا در نکا برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: سردار نورالله نوراللهی، مشاور عالی دانشگاه امام حسین(ع) سخنران این مراسم معنوی است تا همه ما از بیانات و پندهای این سردار بزرگ استفاده کرده و بهره‌مند شویم.

برادر شهید عشریه با بیان اینکه شهید عشریه تمام عمرش تنها برای خدا و با اخلاص کار می‌کرد، افزود: این یادواره با هدف پاسداری از خون شهیدان مدافع حرم و تجدید دوباره با این شهدای ارزشمند برگزار می‌شود تا بار دیگر اعلام شود که راه این مردان بزرگ نظام و انقلاب ما همواره ادامه خواهد یافت و عظمت کارشان هیچ‌گاه از اذهان ما دور نمی‌شود.

همسر شهید عشریه در مورد چگونگی اعزام این شهید بزرگوار به  سوریه گفت: شهید عشریه عاشق اهل بیت(ع) بود و چون مداح بود و روضه‌خوانی هم می‌کرد، در منزل‌مان همیشه حرف از رفتن‌شان به سوریه بود و ما با این رفتن غریبه نبودیم.

ساره عیسی‌پور با بیان اینکه شهید عشریه عاشق اهل بیت(ع) و دفاع از حرم حضرت رقیه(س) و زینب(س) بود، افزود: می‌دانستیم که دیر یا زود آقای عشریه به سوریه خواهد رفت و بالاخره در 20 اسفندماه 94 ایشان عازم سوریه شدند و قرار شد بعد از مأموریت 60 روزه برگردد که شهادت نصیب‌شان شد و 24 فروردین خبر شهادت‌شان را به ما دادند.

وی گفت: افتخار می‌کنم که شهید عشریه در راهی گام نهاد و در مسیری به شهادت رسید که آرزوی دیرینه‌شان بود و امیدواریم که ادامه‌دهنده خوبی برای راه پاک‌شان باشیم.

شهید عشریه متولد 1356 و دارای سه دختر به نام‌های زهرا، زینب و فاطمه‌معصومه است که در 24 فروردین ماه 1395 به شهادت رسیدند و همان‌طور که همسر بزرگوارشان می‌گوید تأیید خبر شهادت ایشان را در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) در سوم خرداد 1395 به خانواده اعلام کردند و خبر رسمی تأیید شهادت ایشان در 17 خرداد ماه، توسط سپاه نکا و مسؤولان به خانواده ابلاغ شد و تا امروز به عنوان شهید جاویدالاثر مدافع حرم است و هنوز پیکر پاکش به وطن بازنگشته است.

 شهرستان نکا به‌عنوان شهری با بیشترین شهید مدافع حرم، دارای پنج شهید مدافع حرم است، شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه پنج شهید مدافع حرم این شهرستان هستند که امنیت دوباره را برای ما به ارمغان آورند.

و اما دو شهید جاویدالاثر مدافع حرم از این دیار، سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه ستارگانی هستند که وطن چشم‌ به راه آمدنشان است.

شهدا رفتند تا رسم و رسم ایثار و دفاع همچنان در جامعه باقی بماند و ما ادامه‌دهندگان راستین آنان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها