یکسال در انتظار کاشت نهال رایگان؛

هزار وعده خوبان یکی وفا نکرد

خبرگزاری بسیج: روی دیوار دفتر شهردار یکی از ناحیه های شهرداری منطقه 20 نوشته بود:« به دستور دکتر قالیباف شهردار تهران، دیدار با معاونان شهرداری نیاز به وقت قبلی ندارد.»
کد خبر: ۸۸۴۶۴۷۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸

سال 94، اداره فضای سبز شهرداری منطقه 20 اعلام کرد به منظور توسعه فضاهای سبز شهری و به ویژه خانگی در آستانه فصل بهار طرح کاشت نهال رایگان در منازل شهروندان، مساجد، مراکز فرهنگی، مدارس، مجتمع های مسکونی و... اجرا می شود و علاقه مندان می توانند برای بهره مندی از آن با شماره های اعلام شده تماس بگیرند.

یکسال گذشت!

اسفند سال 94 به منظور بهره مندی از طرح کاشت رایگان نهال به شهرداری ناحیه محل سکونت خود رفتم، مسئول فضای سبز ناحیه اعلام کرد چون تعداد نهال درخواستی شما نسبتا زیاد است(حدود 30 نهال) باید درخواست کتبی بنویسید تا اقدام شود.

نامه درخواست نهال را نوشتم و شخصا به اداره فضای سبز شهرداری منطقه 20 بردم؛ مسئول دفتر، نامه را گرفت و تحویل معاون فضای سبز شهرداری منطقه 20 داد. خودم را معرفی و اعلام کردم:« کلیه کارهای مربوط به آبیاری، هرس، نهال کاری، نگهداری و رسیدگی به درختان مجتمع مسکونی مورد نظر را خودم شخصا انجام می دهم و الان به عنوان خبرنگار می خواهم با مسئول فضای سبز منطقه مصاحبه ای هم در راستای فرهنگ درختکاری و اقدامات انجام شده توسط اداره فضای سبز انجام دهم.»

اما! معاون فضای سبز به مسئول دفتر خود اعلام کرد که به من بگوید:« برای مصاحبه باید با روابط عمومی شهرداری هماهنگ کنم ... و از رسانه محل خدمت خود نیز معرفی نامه بیاورم ... از آنجا که معاونت فضای سبز شهرداری منطقه، همچون منطقه ممنوعه نظامی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و موضوع مورد مصاحبه خیلی مهم و امنیتی بود، باید از میدان معلم در شرق شهرستان ری به ساختمان شهرداری منطقه 20 در غرب شهرستان می رفتم تا از اداره روابط عمومی شهرداری معرفینامه بگیرم .

لذا از انجام مصاحبه صرف نظر کردم و از اسفند سال 1394 تا امروز 23 فروردین 1396 منتظر کاشت نهال رایگان از سوی اداره فضای سبز شهرداری منطقه ماندم . هر چند که اسفند 1395 هم بعد از نشست خبری با مهندس صفوی شهرداری منطقه 20 درخواست مکتوب خود را به یکی دیگر از مسئولان دادم و ایشان وعده داد که اتفاق سال گذشته نخواهد افتاد و به درخواست من سریعا رسیدگی می شود، اما کماکان یک ماه از این درخواست می گذرد و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم. البته دیگر نیازی به کاشت رایگان نهال از سوی شهرداری منطقه نیست، چون خودمان تعدادی نهال خریداری کرده و اقدام به ترویج این سنت حسنه کرده ایم؛ اما این سئوال مطرح می شود که: ما که پل ارتباطی مردم با مسئولان هستیم ، برای انجام یک کار ساده و بدون هزینه اینقدر بروکراسی اداری را باید طی کنیم و به نتیجه نرسیم، مردمی که صدایشان به جایی نمی رسد، برای انجام کارهای اداری شهرسازی، معماری، عوارض، مالیات و غیره چقدر باید انتظار بکشند؟!

علی اشرف خانلری

ارسال نظرات