خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۱۳هزار و ۳۵۷نفر در ۱۳۰ مسجد سطح استان معتکف شدند تا این آمار نسبت به سال گذشته از رشد۲۰درصدی برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۵۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به آمار تجمیعی اعتکاف سال جاری استان سمنان، بیان داشت: حضور بیش از ۱۳هزار و۳۵۷نفر در آئین عبادی اعتکاف با مهیا شدن شرایط ۱۳۰مسجد در هشت شهرستان، ۲۱ نقطه شهری و بیش از ۷۰ نقطه روستایی، نشان دهنده استقبال خوب مردم استان از این آئین معنوی است همچنین باید گفت ۳۴.۵درصد از شرکت کنندگان مرد و ۶۵.۵ درصد زن هستند.

وی با بیان اینکه ۷۴درصد جمعیت حاضر در اعتکاف شهری و ۲۶درصد روستایی هستند، افزود: شاهرود با پنج هزار و ۱۳۱معتکف شامل سه هزار و ۵۳۳زن و یک هزار و ۵۹۸مرد بیشترین شرکت کننده اعتکاف در سطح استان را به خود اختصاص داده و در دامغان نیز یک هزار و ۸۹۵نفر در ۱۹مسجد شهری و روستایی شامل ۸۱۵مرد و یک هزار و ۸۲زن معتکف شده اند که تعداد معتکفان نسبت به سال گذشته از رشد ۱۰درصدی برخوردار است.

رئیس ستاد ساماندهس شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان همچنین با بیان اینکه در میامی نیز یک هزار و ۵۸۴نفر در ۲۰ مسجد معتکف هستند، افزود: در شهرستان سمنان نیز دو هزار و ۸۰ نفر در شش مسجد شهری و یک مسجد روستایی معتکف شده اند.

شکری بیان داشت: ۹۱۰ مهدیشهری نیز از دیروز معتکف هستند و این آمار در سرخه ۵۰۶ نفر گزارش شده که از این تعداد ۲۹۳نفر خانم و ۲۱۳نفر آقا را شامل می شوند.

وی افزود: در گرمسار نیز ۸۷۷نفر شامل ۲۳۸مرد و ۶۳۹زن معکتف هستند که این آمار در آردان ۱۳۳نفر و در ایوان کی ۲۵۵نفر است و همچنین ۱۲ مسجد در سطح شهرستان گرمسار میزبان معتکفان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اعزام مبلغان به اعتکاف۹۶ نیز گفت: ۳۵۴مبلغ مرد و زن به ۱۳۰مسجد استان اعزام شده اند که مقوله بیان احکام اعتکاف، ادعیه، قرائت زیارات، اعمال ویژه رجب، بیان مسائل فرهنگی و تبلیغی، لزوم تحقق شعار سال، گفتمان‌های فرهنگی و مقابله با جنگ نرم و ... را برعهده دارند.

شکری بیان داشت: حلقه صالحین نیز با همکاری سپاه استان سمنان در مساجد سطح استان به تبلیغ ویژگی های بارز انقلابی گری می پردازد که خوشبختانه استقبال خوبی از این برنامه شده است.

وی ادامه داد: توزیع بسته های فرهنگی به تعداد بیش از ۱۱هزار بسته شامل کتاب، نشریه ویژه اعتکاف، طرح مسابقه زلال اعتکاف، وصایای شهدا و ... نیز از دیگر اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اعتکاف۹۶ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها