حجت الاسلام سید محدرضا علوی، امام علی(علیه السلام ) را اسوه زعامت و حکومت داری معرفی کرد.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۹۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلاد امام علی (علیه السلام ) و گرامیداشت روز پدر در حسینیه حضرت الزهراء(سلام الله علیها ) سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه فارسان پس از تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین و روز پدر ، امام علی(علیه السلام ) را اسوه زعامت و حکومت داری معرفی کرد، که در منصب عدالت، شایسته ترین افراد را برای قضاوت بر می گزید؛ اما با این توصیف، کوچکترین اشتباه در آداب و شرایط قاضی را نیز بر نمی تافت.

سید محمد رضا علوی در ادامه بیان کرد: یکی از ابعاد شخصیّتی و ویژگی‌های امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام، اهتمام ویژه به عبادت خداوند متعال در طول عمر شریف آن حضرت بوده است، به گونه ای،‌که «آن بزرگوار، همه‌ی عمرش را به عبادت خدا گذراند. در شب به نوعی، در روز به نوعی، در مسجد به نوعی، در میدان جنگ به نوعی، در مسند حکومت به نوعی، در جایگاه قضاوت و داوری به نوعی، دائم در حال ارتباط با خدا و تعبّد پیش پروردگار و کار برای او" این امیرالمؤمنین است.

علوی گفت : امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام؛ الگویی برای همه نسل‌های بشر است. وجود امیرالمؤمنین (علیه السلام)، از جهات متعدّد و در شرایط گوناگون برای همه‌ی نسل‌های بشر، یک درس جاودانه و فراموش‌نشدنی است؛ چه در عمل فردی و شخصی خود، چه در محراب عبادتش، چه در مناجاتش، چه در زهدش، چه در محو و غرق شدنش در یاد خدا، و چه در مبارزه‌اش با نفس و شیطان و انگیزه‌های نفسانی و مادّی.

ارسال نظرات