پیگیری «بسیج» از گران کردن نرخ گاز کم مصرف‌ها توسط مسئولان
محمد اسماعیل سعیدی گفت: دولت باید تعرفه گاز را به روش پیشین پلکانی محاسبه کند. متاسفانه گاز کم مصرف‌ها بر اثر مصوبه جدید دولت در حال گران شدن است که این تصمیم به ضرر کم مصرف‌ها و به نفع پرمصرف‌ها بود.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۷۹
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  آنچه در قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد تاکید است  این است که بر اساس نرخ حامل‌های انرژی مورد بررسی قرار بگیرد.افرادی که کم مصرف هستند باید نرخ کمتری را در در پرداخت قبوض بپردازند علی رغم اینکه دستورات لازم جهت رسیدگی به خانواده‌های کم درآمد ارائه شده است دولت چنین رویه ای را به کار نگرفته و این خانوارها نه تنها نرخ بهای بیشتری را به دولت پرداخت می‌کنند چرا که میزان یارانه متفاوتی هم دریافت نمی‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: خانوارهای کم درآمد و اقشار ضعیف باید یارانه بیشتری را دریافت کرده یا نرخ بهای قبوض را به میزان کمتری بپردازند ولی در عمل چنین عملکردی از سوی دولتمردان انجام نشده است. آنچه به دولتمردان یادآور می‌شوم این است که گرانی قبوض و برابری میزان یارانه برای اقشار کم درآمد در خلاف مسیر عدالت اسلامی است؛ دولت در این فرایند "یک گوشه را گران کرده و گوشه دیگر را هم رها ساخته است". چنین روشی موجب می‌شود که فشار مضاعفی به  اقشار کم درآمد جامعه آورده شود.

سعیدی بیان داشت: بازنگری در قانون هدفمندی یارانه‌ها امری ضروری برای دولتمردان است و باید قیمت حامل‌های انرژی به قیمت واقعی برسد و یارانه بیشتری را در اختیار اقشار کم درآمد قرار داده شود. لذا این روشی که دولت در پیش گرفته با اهداف هدفمندی یارانه‌ها در تضاد است .

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرهای گرمسیری در فصول گرم سال نیاز دارند تا میزان گاز مصرفی بیشتری را برای خنک کنندگی استفاده کنند و از سویی دیگر هم 8 ماه سرد وجود دارد دولت باید تعرفه گاز را به روش پیشین پلکانی محاسبه کند. متاسفانه گاز کم مصرف‌ها بر اثر مصوبه جدید دولت در حال گران شدن است که این تصمیم به ضرر کم  مصرف‌ها و به نفع پرمصرف‌ها بود.

وی در خاتمه افزود: مجلس نامه‌ای به وزیر نفت ارسال کرده و خواستار لغو این مصوبه شده است، با استفاده از این مصوبه باید نحوه تعرفه گذاری بهای گاز مصرفی به حالت سابق و به صورت پلکانی برای همه ماه‌های سال محاسبه گردد.

ارسال نظرات