مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بانه با اشاره تجهیز هر یادمان شهدای سیران بند و بوالحسن گفت:یادمان های دفاع مقدس بانه، آماده پذیرایی از زائران راهیان نور است.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۷۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرستان بانه با دو یادمان دفاع مقدس و آثار به جای مانده از این دوران از طرفیت های بالایی در بخش استقبال و پذیرایی از کاروان های راهیان نور برخوردار است بطوریکه سالانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر قالب کاروانهای راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس در این شهرستان بازدید می کنند.


سرهنگ مصطفی پیرزاد، مسئول فرهنگی، اجتماعی سپاه بانه و همچنین مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع  مقدس این سپاه ، از آماده سازی و ارتقای زیرساخت های فرهنگی در محل یادمان های شهدای غریب سیران بند و بوالحسن خبر داد و گفت: امسال در حوزه فضاسازی فرهنگی و زیرساخت های این بخش اقدامات خوبی در محل هر دو یادمان انجام شده است.

وی، تعویض و نوسازی پرچم های هر دو یادمان به تعداد 250 عدد پرچم با مضامین راهیان نور و فرهنگ ایثار و شهادت در ابعاد 2 در 1/5 متر، نصب 20 عدد بیلبورد تبلیغاتی با عنوان راهیان نور،جبهه و جنگ در مسیر یادمان های شهدای سیران بند و بوالحسن ، ایجاد سکوی روایتگری در  محل یادمان سیران بند را از جمله این اقدامات در بحث اماده سازی یادمان ها برشمرد.

 

پیرزاد، استقرار خادم در یادمان شهدای سیران بند بصورت شبانه روزی و همچنین یک راوی از صبح زود الی ساعت 17 عصر جهت اجرای برنامه های فرهنگی، فراهم کردن امکان برگزاری نمازهای یومیه به جماعت و بحث روایتگری را از  دیگر برنامه های فرهنگی در محل یادمان مذکور برشمرد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بانه با اشاره به ایجاد امکانات اولیه و معیشتی از جمله تجهیز هر دو یادمان به امتیازات آب، برق، تلفن تصریح کرد: یادمان های دفاع مقدس بانه،( شهدای سیران بند و بوالحسن) در آمادگی کامل برای پذیرایی از راهیان نور به سر می برند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان بانه همیشه مهیای استقبال از زائرین راهیان نور می باشد گفت: با توجه به تدابیر و تمهیداتی که در این زمینه اتخاذ شده شهرستان بانه در طول شبانه روز آمادگی پذیرایی از زائر راهیان نور می باشد.


گفتنی است؛ تاکنون 3 هزار نقطه یادمانی در استان کردستان شناسایی شده است؛ که هفت نقطه آن امروز به‌عنوان یادمان‌های راهیان‌نور آماده پذیرایی از زائران است. این یادمان‌ها قدمگاه شهیدانی است که در جهاد در راه خدا که اوج بندگی انسان است، سربلند شدند.

یادمان های «تپه الله اکبر»، «باشگاه افسران»، «دالانی و ته‌ته»، «شهدای غریب سیران بند»، «بوالحسن»، «والفجر9و4»، «دزلی»،  استان همواره آماده بازدید زائرین هستند.



ارسال نظرات