مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک گفت: مأموریت اصلی بسیج هنرمندان، پرچمداری هنر و ادب اسلامی و انقلابی است که باید آن را به نسل جوان منتقل کند.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۵۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳

علی جانباز مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ از برگزاری همایش «انقلاب، هنرمندان، پاسداشت» در اراک به مناسبت هفته هنر انقلابی خبر داد و گفت: این همایش به مناسبت پاسداشت سه هنرمند انقلابی استان از جمله ولی‌الله احمدی، پیشکسوت تئاتر، حسن جلالی مشایخی، پیشکسوت عرصه شعر و محمدعلی عباسی پیشکسوت عرصه نقاشی تجسمی تقدیر با حضور جمعی از هنرمندان، مردم و مسئولین استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایده این همایش برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و در همین مراسم از کتاب «شعر چهارفصل» بسیج رونمایی می‌شود. سال گذشته جشنواره شعر بسیج تحت عنوان شعر عاشقانه، شعر آئینی، شعر کودک و شعر انقلاب در فصول مختلف برگزار شد که آثار برگزیده این جشنواره جمع‌آوری و با عنوان «شعر چهار فصل» به چاپ رسیده است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک تصریح کرد: این برنامه روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردین از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن آمفی تئاتر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، واقع در خیابان قائم مقام، خیابان موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود که اجرای تئاتر، شعرخوانی درباره مدافعان حرم، اجرای موسیقی و سخنرانی فرماندهی سپاه روح‌الله بخشی از برنامه‌های این همایش هستند.

جانباز ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس و نمایشگاه آثار تجسمی از آثار هنرمندان بسیجی از دیگر برنامه‌های جانبی این برنامه خواهد بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر رویکرد تقویت از حوزه هنر انقلابی به جد در دستور کار قرار گرفته و تلاش داریم در این زمینه نقش آفرین باشیم. تقویت هنر انقلاب یک وظیفه همگانی است که بسیج نیز می تواند در این عرصه بسیار نقش آفرین، جریان ساز و پرچمدار باشد.

مسئول کانون بسیج هنرمندان اراک تصریح کرد: مأموریت اصلی بسیج هنرمندان، پرچمداری هنر و ادب اسلامی و انقلابی است که باید آن را به نسل جوان منتقل کند از این‌رو سال گذشته تهدیدها و فرصت‌هایی را شناسایی و قابلیت‌های اجرایی در رشته های متعدد هنری را در استان احصاء کردیم.

جانباز ادامه داد: برای تقویت هنر انقلابی تلاش داریم برنامه هایی را در حوزه داستان، جشنواره داستان‌های انقلاب برای اولین بار در استان، در عرصه شعر و عکس نیز اجرایی سازیم کما اینکه در حوزه تئاتر متعهد باتوجه به مغفولیت این هنر در استان و فیلم کوتاه درصدد هستیم امسال نیز به این رشته‌های هنری توجه بیشتری داشته باشیم و در راستای تقویت آن‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات