رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: امسال نخستین خانه هنرمندان خرم‌آباد ساخته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۱۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار غلامرضا منتظری صبح امروز در همایش روز قشر و تجلیل از هنرمندان عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس که در دفتر فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد اظهار کرد: وقتی سخن از فرهنگ به میان می‌آید سخن از رشد و بالندگی است، فرهنگ دو رکن دارد که "فر" آن به معنای شکوه، عظمت و " هنگ" آن به معنای بالا و بالندگی است و غایت فرهنگ رشد و بالندگی انسان است.
وی بابیان اینکه هنر نیز بخش زیبای فرهنگ است که غایتی جز رشد و بالندگی ندارد، افزود: هنر عطیه خداوند است که بر آسمان اندیشه انسان نازل‌شده تا بتواند در پرتو کشش هنر انسان‌ها را به کوششی برای گام نهادن بر پله‌های سعادت و نیک بختی دعوت کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: هنر در فرهنگ دینی نردبان صعود است نه وسیله سقوط و تباهی پس باید خیلی مراقب بودگاهی که آب شهر ما آلوده می‌شود مردم می‌بینند و گله‌مند می‌شوند اما آلودگی فرهنگی را کسی متوجه نمی‌شود چراکه فرهنگ برای مردم قالب لمس نیست، درحالی‌که به‌مراتب خطرناک‌تر است.
وی بابیان اینکه ما در قبال وقت و اندیشه مردم مسئولیت داریم، بیان کرد: مردم به نهادها و سازمان‌های فرهنگی اعتماد دارند که به خانواده خود اجازه می‌دهند یک محصول و تولیدی را ببینند پس باید از این سلاح نیرومند به شایستگی بهره بگیریم.
منتظری در رابطه با برنامه‌های سال 96 تصریح کرد: طرح مسجد محوری، شکل‌گیری هسته‌های هنری و ادبی در مساجد سراسر کشور تحت پوشش کانون‌های هنری و ادبی شهرستان‌ها، تلاش در راستای مردمی شدن هنر، تمرکززدایی و مسئله محوری از برنامه‌های سال 96 ما است.
وی عنوان کرد: بنا است در سال 96 زمانی که یک اثر هنری تولید شد نخستین جایی که ارائه شود مسجد باشد و پس‌ازآن پارک‌ها، مزار شهدا و جاهایی که مردم حضور دارند هنرمان نیز حضور پیدا کند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه بحث شعار سال را به‌عنوان موضوع جدی سازمان در حوزه فرهنگ‌سازی و هم در بخش تأمین نیازمندی‌های معیشتی و اقتصادی هنرمندان سراسر کشور قرار داده‌ایم، تصریح کرد: اگر به دنبال رشد متوازن هنری و ادبی کشور هستیم باید به تمام ایران توجه کرد، باید غبار محرومیت را از سیمای فرهنگی استان‌ها زدود که این کار به‌عنوان یک سیاست جدی سازمان است و بسیاری از برنامه‌های ملی را به استان‌ها محول می‌کنیم که شاهد این رشد و شکوفایی و بالندگی بیش‌ازپیش باشیم.
وی با اشاره به اینکه لرستان ازنظر فکری، فرهنگی بسیار ثروتمند و غنی است که باید توجه بیشتری به این دیار فرهنگ مدار شود تصریح کرد: یکی از جشنواره‌های ملی سال جاری در لرستان برگزار می‌شود و امسال نخستین خانه هنرمندان خرم‌آباد نیز ساخته می‌شود.
منتظری بابیان اینکه در سال 96 چند رخداد بین‌المللی داریم که برای استان‌ها نیز سهمی در نظر گرفته‌شده است، گفت: در راستای شعار سال آمادگی داریم از ایده‌های خلاق به‌طورجدی حمایت کنیم.
انتهای پیام/ ش

ارسال نظرات