خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی :

زن ها پناه امن نسل ها هستند/ تکبر، قناعت و ترس از بهترین اوصاف زنان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در کنار عبادات آنچه برای زنان موجب قرب به خداوند می شود؛ مدیریت صحیح و انجام وظیفه نسبت به تربیت نسل آینده است.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۰۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع معتکفین خواهر در مسجد امام جعفر صادق(ع) بیرجند اظهارداشت: حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی همه بانوان مسلمان است.

وی بیان داشت: زن و مرد با ایمان در نزد خداوند از مرتبه مساوی برخوردارند اما خانواده به یک نفر مدیر و سرپرست نیاز دارد که آن برعهده مرد است.

وی با بیان اینکه بهترین صفات زنان بدترین صفات مردان است عنوان کرد: تکبر، نگهداری مال، وسواس و ترس از صفات خوب و شایسته زنان است.

عبادی خاطرنشان کرد: اگر صفت نگهداری مال در زنان باشد؛ حسن است اما این صفت برای مردان عیب محسوب می شود.

وی ابراز داشت: مرد باید در میدان کار ، تولید و امور اقتصادی خانواده فعال باشد و در خرج کردن به موقع و در جایش نباید بخل داشته باشد که بخل مرد چرخ زندگی را می خواباند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خانم باید نگهدار مال شوهرش در خانه باشد و ریالی از آن درآمد را نباید بی حساب خرج کند.

وی با بیان اینکه وسواس، احتیاط  و ترس در جامعه ویژگی شایسته برای زنان است خاطرنشان کرد: برای مرد خیلی عیب است که در مسائل وسوسه و هراس داشته باشد بلکه باید مردانه در میدان حاضر باشد و جلوی مشکلات محکم بایستد و مسائل زندگی را حل کند.

عبادی ادامه داد: در روحیه لطیف زن بخش عمده ای از آن رعایت احتیاط است تا از آنچه که اتفاق نیفتاده شائبه ای از ترس و وسواس داشته باشد پیش از هر واقعه ای از خطرات احتمالی حفظ می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین چیزی که کودک فرا می گیرد از مادر است گفت: در خانواده ها زن ها نقش مهمی در مدیریت زندگی و پرورش فرزندان دارند. جامعه نتیجه ساختاری از جنبه های وراثتی و تعلیم و تربیت زنان است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: در کنار عبادات مانند نماز و روزه و غیره آنچه برای زنان موجب قرب به خداوند، مدیریت صحیح و انجام وظیفه نسبت به تربیت نسل آینده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه برعهده زنان است افزود:  در برابر تهدیداتی که فرزندان را در جامعه با آنها روبه رو هستند مادران بیشترین نقش فرهنگ سازی را دارند و پناه امن نسل ها زن ها هستند که این تکلیف شرعی و عقلی برعهده زنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار