حجت الاسلام قائمی در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: همه این 4 ویژگی در وجود نازنین بی بی دو عالم حضرت زینب (س) نهادینه شده ایشان هم عاقله بودند هم صابره و عالمه ای که عفاف را معنی حقیقی بخشیدند.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۰۲
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
حجت الاسلام قائمی هاشمی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در روایتی از پیامبر (ص) داریم که مومن باید 4 ویژگی داشته باشد.

وی ادامه داد: اولین ویژگی است که مرکب خوبی داشته باشد، دوم این است که مسکن وسیعی داشته باشد، سوم چراغ پور نور و چهارم لباس فاخر و زبیا است.

کارشناس مذهبی افزود: در آن زمان پیامبر (ص) و مسلمانان ابتدایی این امکانات را نداشتند و پیامبر (ص) فرمودند منظور از مرکب خوب همان گرایش به عقل است چرا که عقل مرکی است که انسان را از جهل نجات می دهد. منظور از مسکن وسیع صبر و سعه است و منظور از چراغ پور نور دانش و علم فرد است و داشتن لباس فاخر به معنای داشتن حیا است.

حجت الاسلام قائمی بیان داشت: در این دوران ما به ویژه خرد گرایی کم شده و با اینکه علم و دانش افراد نسبت به قبل بیشتر شده ولی فایده و تاثیرات آن کم شده و لباس فاخر حیا و عفاف کمرنگ شده است.

وی گفت: همه این 4 ویژگی در وجود نازنین بی بی دو عالم حضرت زینب (س) نهادینه شده ایشان هم عاقله بودند هم صابره و عالمه ای که عفاف را معنی حقیقی بخشیدند. حضرت زینب (س) ویژگی های ممتاز زیادی داشتند. ایشان با تکیه بر عقل و دانش در شام از علم ولایت رونمایی کردند.

ارسال نظرات