با حضور هنرمندان بیش از ۴۰ کشور جهان؛

تبریز، میزبان «سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی»

شهردار تبریز از برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی، با حضور اساتید، هنرمندان وصاحب‌نظران فرهنگی بیش از ۴۰ کشور جهان در تبریز با مشارکت سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۶۲۵۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرداری تبریز، در سال‌های اخیر، میزبانی جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی را به عنوان یکی از زمینه‌های موثر چشم‌انداز«تبریز ۲۰۱۸» در برنامه‌و‌بودجه سالانه قرار داده‌است؛ در همین راستا، سومین دوره این جشنواره، اردیبهشت امسال، با مشارکت سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) در تبریز برگزار خواهد شد.

وی به با اشاره به ظرفیت‌های مشارکتی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: در دوره گذشته شاهد هدایت بخش‌های محتوایی جشنواره، توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز بوده‌ایم و امسال نیز مصمم هستیم که با همکاری این دانشگاه و همراهی سایر مجموعه‌های فرهنگی، از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سومین دوره جشنواره را پربارتر و تاثیرگذارتر از دو دوره گذشته، میزبانی کنیم.

شهردار تبریز بیان کرد: بیش از ۸۰ هنرمند، استاد و محقق،از ۴۰ کشور اسلامی، با حضور در این رویداد فاخر بین‌المللی، آثار، تجارب و پژوهش‌های مهم خود را در بخش های مختلف تئوری و عملی، ارائه خواهند داد.

نجفی، عنوان «‌تبریز، پایتخت نگارگری جهان اسلام» را از مفاد مهم بیانیه جشنواره سال گذشته خواند و افزود: این عنوان مهم، به یکی از امتیازات فرهنگی شهر تبریز در حوزه بین‌المللی تبدیل شده و امسال،با نگاهی ویژه در دستور کار قرار گرفته و تثبیت خواهد شد.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی شهر تبریز اظهار داشت: تبریز از دیرباز، نقش پیش‌رو در اعتلای هنرها و صنایع دستی داشته است؛ این هنرها همواره در جریان زندگی روزمره مردم تاثیرگذار بوده و بعلاوه بخشی از شاخص‌های اقتصادی شهر نیز را نیز پشتیبانی کرده‌است؛ از این رو، تبریز، شایسته‌ترین بستر میزبانیجشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی است.

«سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای اسلامی» ۱۴ تا ۲۲ اردیبهشت با حضور ۸۰ هنرمند و صاحب‌نظر از بیش ۴۰ کشور جهان، با همکاری شهرداری تبریز و دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار