رئیس تبلیغات اسلامی میامی:
رئیس تبلیغات اسلامی میامی با اشاره به اینکه ۲۰ مسجد عهده دار برگزاری آئین اعتکاف در شهرستان هستند، گفت: یک هزار و ۵۰۰ نفر در این مساجد معتکف شده اند.
کد خبر: ۸۸۴۶۲۲۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام مجید بخشی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه آمار معتکفان۹۶ نسبت به سال گذشته رشد ۱۷ درصدی داشته است، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۳۵۰ نفر در ۲۰ مسجد میامی معتکف بودند که این آمار در سال جدید به یک هزار و ۵۸۴ نفر در ۲۰ مسجد رسیده است که حاکی از رشد ۱۷ درصدی معتکفان دارد.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۵۰۰نفر در میامی معتکف هستند، افزود: از این تعداد ۳۳۶ نفر مرد و یک هزار و ۲۴۸ نفر از آن‌ها زن هستند همچنین ۲۳۸نفر معتکف در مساجد شهری و یک هزار و ۳۴۶ نفر در روستاها معتکف شده اند.

رئیس تبلیغات اسلامی میامی ضمن بیان اینکه اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خدای متعال است که باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد، بیان کرد: اعتکاف فرصت دوباره پیدا کردن خود را به انسان می بخشد و چه زیبا است که انسان این فرصت را در جوانی به خود بدهد لیکن باید قدردان روزهای اعتکاف بود.

بخشی با بیان اینکه در دین مبین اسلام سفارش ویژه ای به اعتکاف شده است، اظهار کرد: لذت اعمال جمعی در دین اسلام فراوان است اعمالی که هدفشان قرب الهی است و برای بودن درونشان هر انسان مومن لحظه شماری می کند لیکن باید گفت اعتکاف یکی از این اعمال است که به جلای روح منجر می شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده برای مراسم اعتکاف می‌توانیم به مراسم مداحی، روزه‌خوانی، جزء خوانی قرآن کریم، دعای ام داوود، حلقه‌های معرفت، ارائه مشاوره، طرح با قرآن در زلال اعتکاف، بیان احکام و برگزاری جشن میلاد مولای متقیان علی(ع) اشاره کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی میامی، در پایان گفت: با توجه به اینکه ۸۰ در صدبافت جمعیتی میامی در روستاها ساکن هستند دو مسجد در شهرمیامی و ۱۸ مسجد در روستاها میزبان معتکفان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها