معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد بیان داشت: با انتقاد از اینکه سینما برای شهدای هسته‌ای کاری نکرد، ابراز داشت: تروریست‌ها دانشمندان ما را به شهادت رساندند ولی حتی یک فیلم درباره این شهیدان تولید نکردند.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۷۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، وحید جلیلی  شب گذشته در همایش بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای و هنر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام رضا(ع) در خصوص وضعیت سینما قبل از انقلاب اظهار داشت: سینما در ایران قبل از انقلاب قابل مقایسه با الان نیست ولی پس از شکل گیری انقلاب افرادی ارزشی و انقلابی مانند شهید آوینی به نحوی کار کردند که یک پژوهشگر لائیک درباره تولیدات این شهید بزرگوار به ایران آمد تا تحقیق کند.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با بیان اینکه قدرت‌های غربی  تلاش کردند سینمای ایران را خنثی و انرژی هسته‌ای را نیز از بین ببرند.
 
وی ادامه داد: افرادی چون شهید آوینی با کارهای خود سعی کردند تا مردم را نسبت به جنگ نرم آگاه کنند ولی کمتر کسی متوجه آن شد.
 
جلیلی خاطرنشان کرد: مجموعه امپریالیسم غرب هنوز در تلاش است که جمهوری اسلامی به صنعت مدرن دست نیابد اما کمتر کشوری پیدا می‌شود که به اندازه ایران در عرصه فیلم سازی پیشرفت داشته باشد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد در تببین مقایسه سینمای کشورمان با هالیوود و بالیوود بیان داشت: سینمای هند و غرب به لحاظ سخت‌افزاری پیشرفت داشته ولی به لحاط نرم‌افزاری خنی عمل کرده است.
 
وی با انتقاد از اینکه سینما برای شهدای هسته‌ای کاری نکرد، ابراز داشت: تروریست‌ها دانشمندان ما را به شهادت رساندند ولی حتی یک فیلم درباره این شهیدان تولید نکردند در حالیکه باید در برابر این جنایت بزرگ امریکا واکنش مناسب نشان می‌دادیم این در حالی است که امریکا فیلم‌های متعددی در خصوص تروریست بودن امریکا ساختند.
 
جلیلی تصریح کرد: متاسفانه فیلم‌هایی که در کشورمان تولید می‌شود فرهنگمان را به سخره می‌گیرد و کسانی که شهدای هسته‌ای را ترور کردند به فردی که فرهنگ کشور خودش را مسخره می‌کند اسکار می‌دهند.



ارسال نظرات
پر بیننده ها