دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خبر داد
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: امسال همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) و آغاز ایام البیض در ماه رجب، حدود 30 هزار دانش آموز دختر و پسر در بیش از 200 مسجد سراسر کشور معتکف شده اند.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۱۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در حاشیه بازدید از مراسم اعتکاف دانش آموزان شهر ری اظهار داشت: اعتکاف دانش آموزی یکی از بهترین بستر های تربیت معنوی و معرفتی برای آینده سازان بوده و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، همه ساله در ایام البض برگزاری این مراسم روح افزا و انسان ساز را در دستور کار دارد.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: در عصر حاضر که دوره ازدحام انواع استرس ناشی از جهان مدرن بوده و هزاران تهدید و آسیب به واسطه تکنولوژی های نو متوجه هویت دینی و انقلابی نوجوانان است، پرداختن به امور معنوی از جمله برپایی مراسم اعتکاف می تواند دانش آموزان را از نظر اعتقادی و ایمانی بیمه کند.

علامتی با بیان اینکه برنامه های اعتکاف این تشکل دانش آموزی فراخور نیاز و با در نظر گرفتن ظرفیت های ذهنی، روحی و جسمی نوجوانان تدارک دیده شده است، یادآور شد: جلسات تلاوت قرآن کریم، تشکیل حلقه های معرفت، سخنرانی های مذهبی و اخلاقی، پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان، برپایی نمازهای جماعت و انجام اعمال اُمّ داوود، اهم برنامه های اعتکاف دانش آموزی را تشکیل می دهند. 

آیین معنوی اعتکاف در ماه رجب امسال از22 تا 24 فروردین (13 الی 15 رجب) مصادف با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (علیه السلام) به مدت 3 روز در مساجد کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات