خبرهای داغ:

کشف و ضبط 3 تن چوب قاچاق در آران و بیدگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از کشف و ضبط 3 تن چوب قاچاق تاغ در بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۶۰۶۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، رضا شفیعی روز دوشنبه، اظهار داشت: به دنبال گزارش مردمی مبنی بر قطع درختان تاغ در محدوده تاغزارهای شمال سفید شهر از توابع شهرستان آران و بیدگل ، ماموران یگان حفاظت همراه با رئیس اداره به آن منطقه اعزام شدند.

 

وی افزود: متخلفان با اطلاع از حضور ماموران، دستگاه خودروی نیسان که در حال حمل 3 تن چوب قاچاق تاغ بود را پس از فک پلاک رها کرده و فرار کردند‌.
وی تصریح کرد: خودروی نیسان با بار چوب قاچاق جهت سیر قضایی و تعیین تکلیف به پارکینگ نیروی انتظامی شهرستان فرستاده شد و تحقیقات قضایی جهت دستگیری متخلفین ادامه دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و گفت: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغال گیری می کنند.
وی تاکید کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در این منطقه اهمیت زیادی دارد.
قطع درختان تاغ یکی از مشکلات اصلی آران و بیدگل است، سال گذشته از قاچاقچیان چوب تاغ، حدود 30 تن چوب کشف و توقیف شد.
آمار رو به افزایش کشفیات چوب و ذغال در آران و بیدگل مدتی است زنگ خطرنابودی تاغزارها را به صدا درآورده است، این زنگ خطر از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها خبر می دهد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار