خبرهای داغ:
رحیمی با بیان این که گاهی حضور کارگران از شهرهای مختلف موجب ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز می شود گفت: در برخی مشاغل دشوار اتباع غیر ایرانی نیز اشتغال دارند که در حد خود طبیعی است.
کد خبر: ۸۸۴۶۰۵۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری تحصیل کردگان آران و بیدگل را مشکل اساسی حوزه اشتغال شهرستان خواند و تصریح کرد: عدم تناسب رشته های دانشگاهی شهرستان با فضای کار موجود در آن را عامل عمده ی این مشکل است.

حسین رحیمی ظرفیت بالای اشتغال در شهرستان را موجب مهاجرت نیروی کار از سراسر ایران به آران و بیدگل عنوان کرد و گفت: این آمار در دو سه سال اخیر به وجود آمده است.

وی با اشاره به افزایش ۴۲ درصدی استفاده از بیمه بیکاری تا پایان ۹ ماهه سال جاری توضیح داد: بیشتر شاغلان خارج از شهرستان در بخش صنعت و ساختمان مشغول به کار شده‌اند که به عنوان رقیبی برای بازار اشتغال آران و بیدگل بر مشکل بیکاری شهرستان دامن می زنند.

رحیمی با بیان این که گاهی حضور کارگران از شهرهای مختلف موجب ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز می شود خاطرنشان کرد: اتباع غیر ایرانی نیز در برخی مشاغل دشوار اشتغال دارند که در حد خود طبیعی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل بیکاری زنان را نیز یکی دیگر از مشکلات حوزه کار شهرستان دانست و بیان کرد: ایجاد تعاونی های زنان یا ایجاد مشاغل خانگی با توجه به مزیت های نسبی شهرستان از جمله راهکارهای رفع معضل بیکاری زنان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها