امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه امام علی(ع) بهترین رزمنده در جنگ ها بود، گفت: جایگاه ویژه و والای این امام همام در میان مسلمانان برای احدی پوشیده نیست
کد خبر: ۸۸۴۶۰۳۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
حجت الاسلام احمد رهدار در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه تاریخ ولادت حضرت علی(ع) بین دو مذهب و مکتب شیعه و سنی و اسلام در سیزدهم رجب سال 600میلادی مشهود است، اظهار داشت: جایگاه ویژه و والای این امام همام در میان مسلمانان برای احدی پوشیده نیست.
وی با اشاره به روایات منقول در کتب اهل تسنن نیز گفت: روایات متعدد و گوناگونی از خلیفه اول، دوم، سوم، صحابه و اصحاب دیگر نظیر طلحه و زبیر وجود دارد که اصلح ترین، باسوادترین و عالم ترین صحابه پیامبر وجود نازنین حضرت علی(ع) است که همه اهل فن، علم و ادب مطالب آن کتب ها را مطالعه کرده اند.
امام جمعه موقت زاهدان در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: این موضوع که امام علی(ع) در جنگ ها بهترین رزمنده، سرباز و افسر رشید برای نبی مکرم اسلام بوده است برای احدی از مسلمانان پوشیده نیست.
وی در تکمیل مطلب فوق ادامه داد: این مهم در مکتب اهل تشیع و تسنن وجود دارد زیرا در آن جنگ ها رشادت و جایگاهی که ایشان از خود نشان دادند را کمتر صحابه ای توانست نسبت به پیغمبر خدا و دین مبین اسلام از خود نشان دهد.
حجت الاسلام رهدار اعتکاف در ماه رجب را یکی از اعمال عبادی عنوان کرد که برای عمل به آن تاکید و سفارشات زیادی شده بر همین اساس ادامه داد: برای روزه گرفتن در 2 ماه شعبان و رمضان سفارش زیادی شده زیرا با انجام آن برای ماه میهمانی خدا آماده می شویم.
امام جمعه موقت زاهدان در پایان با بیان اینکه "این الرجبیون" مخصوص افراد شرکت کننده در مراسم اعتکاف است، خاطر نشان کرد: در کتب اهل تشیع و تسنن منقول است که انسانها در بهشت کنار نهری به عنوان نهر رجب رفته و از آب مصفایی که روح، جان و جسم را صفا می بخشد بهره مند می گردد
 
 

 

 

 



 
 
ارسال نظرات