خبرهای داغ:
حجت الاسلام مردان گفت: سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۷۰۱ نفر در شهر و روستاهای آران و بیدگل در مراسم اعتکاف شرکت کردند که ۶۰ درصد آنان را جوانان تشکیل داده و پیش بینی می‌شود استقبال در مراسم اعتکاف امسال بیشتر باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۰۳۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اهمیت برگزاری اعتکاف عنوان کرد: این عمل عبادی در شرع مقدس سفارش شده و سنتی دینی و آیینی نبوی است.

حجت الاسلام سمیع الله مردان از برگزاری این آیین معنوی در ۱۸ مسجد شهرستان خبر داد و اضافه کرد: مراسم اعتکاف در ۵ مسجد ویژه برادران و ۵ مسجد ویژه خواهران آغاز شده و ۸ مسجد نیز در دو بخش خواهران و برادران میزبان معتکفین است.

وی راه اندازی سامانه جامع اعتکاف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در استان اصفهان را از جمله تفاوت‌های اعتکاف با سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: اطلاعات معتکفین و نام نویسی آنان در سال جاری از طریق صفحه کاربری مساجد در سامانه جامع اعتکاف به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد اعتکاف آران و بیدگل اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری گفتمان‌های دینی، ختم جمعی قرآن، اصلاح صحت قرائت نماز، قرائت دسته جمعی ادعیه، سخنرانی‌های اخلاقی همراه با جلسات پرسش و پاسخگویی به مسائل شرعی را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای بهره مندی بیشتر از این آیین معنوی دانست.

وی با اشاره به استقبال جوانان از اعتکاف تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۷۰۱ نفر در شهر و روستاهای آران و بیدگل در مراسم اعتکاف شرکت کردند که ۶۰ درصد آنان را جوانان تشکیل داده و پیش بینی می‌شود استقبال در مراسم اعتکاف امسال بیشتر باشد.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان با تقدیر از زحمات دست اندرکاران و هیئت امنای مساجد محل برگزاری اعتکاف خاطر نشان کرد: قطعا ثواب و بهره معتکفین شامل دست اندرکاران اجرایی اعتکاف هم خواهد شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها