نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

نگاه مشترکی به حوزه تولید و اشتغال در بین مسئولان کشور وجود ندارد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نگاه مشترکی به حوزه تولید و اشتغال در بین مسئولان کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۸۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
پرویر سروری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی اظهار کرد: نگاه مشترکی به حوزه تولید و اشتغال در بین مسئولان کشور وجود ندارد و برخی با نگاه به خارج و برخی نیز با تکیه بر در آمد نفتی به دنبال اداره کشور هستند کما اینکه جمهوری اسلامی ایران سرشار از ظرفیت و منابعی است که باید آنها را احیا کرد.
 
وی تصریح کرد: برخی مسئولان برای تعادل بین عرضه و تقاضا نگاه به پدیده واردات دارند تا با افزایش عرضه، تقاضا را کنترل کنند اما این در شرایطی است که واردات بی رویه آسیب جدی به تولید و اشتغال کشور وارد کرده است.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: انبوهی از کالای قاچاق از مرزهای رسمی و قانونی کشور وارد می شود و امکان ندارد این حجم از کالا از مبادی غیر رسمی وارد شود و این بدان معناست که دست هایی پشت پرده، عزم و اراده جدی در بین مسئولان برای مبارزه با پدیده قاچاق را گرفته است.
 
لزوم تبیین فرهنگ مصرف تولیدات داخلی در کشور
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در یک حرکت چند وجهی ابتدا فرهنگ عمومی را برای مصرف تولید داخل قانع کرد، بطوریکه حتی اگر مردم کالای ایرانی را گران تر و یا با کیفیت پائین تری را می خرند بدانند که تولید کننده را امیدوار به ارتقای کیفیت و باعث اشتغالزایی برای جوانان کشور می شوند.
 
عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اظهار کرد: از سوئی دیگر تولید کننده را نباید رها کرد تا انحصار تولید و عرضه را برای خود متصور شود، زیرا کنترل تولید و برخورد با سوء استفاده کنندگان، اعتماد مردم را نسبت به کالاهای داخلی افزایش می دهد.
 
وی از سود بالای تسهیلات بانکی بعنوان معضل اصلی برای تولید کنندگان یاد کرد و افزود: بانکها که باید بزرگترین حامیان تولید کنندگان داخلی باشند به بنگاه داری و سود آوری بالا روی آورند و هیچ تولید کننده ای با تسهیلات بالای ۲۰ درصد ترغیب به تولید نشده و نمی توان انتظار داشت تا کالای با کیفیت به مردم ارائه کند.
 
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآورد شد: رونق تولید داخلی با عزم و اراده جدی مسئولان و حمایت همه جانبه اثر بخش است و باید همه زمینه های بخش تولید داخلی و اشتغال را فعال و از توانمندی های بالقوه کشور بهره مند شویم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها