تعطیلی مجدد پروژه فاضلاب کشی در اشکفتک

پروژه اجرای فاضلاب کشی در اشکفتک پس از دو بار کلنگ زنی مجددا تعطیل شد.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۶۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در بهمن ماه سال 95 کلنگ زنی مجدد پروژه فاضلاب کشی اشکفتک با حضور مسئولین استانی، نماینده مردم شهرستان‎های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستانی انجام گرفت و این درحالی بود که در چند سال گذشته این پروژه کار خود را آغاز و نزدیک به 30 درصد اجرایی شده بود اما با گذشت چندماه این کلنگ زنی مجدد فقط برای اجرای این پروژه در یک کوچه بوده و بعد از آن این پروژه به مدت چند هفته‌ای تعطیل شده است.

تعطیلی مجدد اجرای این پروژه که با نارضایتی و ناراحتی مردم این منطقه همراه بوده است.

مهندس بیگلری در مصاحبه با یکی از هفته‌نامه‌های استان در سال 95 در خصوص فاضلاب ناحیه غرب این چنین گفت: " پروزه فاضلاب ناحیه غرب شهرکرد که سه منطقه اشکفتک، چالشتر و مهدیه است مجموعا 55 کیلومتر شبکه جمع‌‌آوری فاضلاب دارد که خوشبختانه این عملیات در دو سال گذشته آغاز شده است و قسمت اصلی آن که خط اصلی است که به تصفیه خانه شهرکرد متصل می‌شود در سال 92 به بهربرداری رسید و در سال 93 عملا وارد اجرایی این شبکه شده ایم که در حال حاضر 35 درصد از عملیات انجام گرفته است که تا پایان سال 95 بیش تر از 70 درصد از این شبکه اجرایی میشود و انشعابات به فروش میرسد."

حال این سوال وجود دارد که اگر این پروژه در سال 93 عملا وارد عملیات اجرایی شده است پس کلنگ زنی مجدد در دهه فجر چه بود؟ و آیا قصد و نیت خاصی پشت این کلنگ زنی وجود داشته است؟

به همین منظور با اهالی اشکفتک به گفت‌وگو پرداختیم که یکی از اهالی اظهار کرد: مسئولین با کلنگزنی مجدد نشان دادند که عده ای هنوز بدون بازدهی و کار برای مردم  حقوق خوب و بالای دریافت می‌کنند و با این حرکت مشخص شده که مسئولین اداره آب و فاضلاب شهری استان هنوز مردان عمل نیستند و به نیاز مردم توجه ندارند.

یکی دیگر از اهالی عنوان کرد: به علت توقف پروژه فاضلاب مردم اشکفتک معترض هستند و مسئولین نیز برای آنکه تعطیلی در اجرای پروژه را توجیه کنند و اعتراض مردم را ساکت کنند کلنگ زنی مجدد را در اشکفتک انجام داده‌اند وگرنه برای یک پروژه فاضلاب چندبار کلنگ زنی انجام می‌پذیرد؟

این فرد در ادامه عنوان کرد: اینکه عده ای دور هم جمع شوند و یک حرکتی را نیمه کار اجرا کنند چیزی سبیه به تمسخر و به بازی گرفتن مردم است که باید مسئولین در این زمینه پاسخگو باشند.

فردی دیگر کلنگ‌زنی مجدد را کار تبلیغاتی برای دهه فجر  و ارایه گزارش عملکرد دانست و گفت: پس از گذشت حدود سه ماه از کلنگ زنی مجدد این طرح شاهد توقف عملیات اجرایی توسط پیمانکار طرح هستیم که سوالاتی همچون آیا کلنگ زنی دوباره طرحی که چندسال پیش شروع شده در دهه فجر سال ۹۵ جنبه تبلیغاتی و نمایشی داشته است؟دلیل توقف مجدد طرح پس از ۳ ماه از کلنگ زنی چیست؟ آیا کسری بودجه و عدم اعتبار لازم موجب توقف ادامه عملیات اجرایی شده است؟  در صورت عدم تامین اعتبار این طرح اگر از ابتدا می دانستید، دلیل فراخوان مردم و برگزاری برنامه کلنگ زنی در دهه مبارک فجر و رسانه ای کردن آن چه بوده است؟ بوجود آمده است که باید مسئولین پاسخگوی این سوالات باشند.

خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری آمادگی خود را جهت دریافت جوابیه اعلام می‌نماید و مسئولین می‌توانند جوابیه خود را جهت انتشار به خبرنگار و سرپرستی این خبرگزاری در استان ارسال نمایند.

ارسال نظرات