تحقق عملی شعار اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی ناحیه پانزده خرداد قرچک؛

بسیج سازندگی ناحیه قرچک برای 100 نفر اشتغال ایجاد کرد

خبرگزاری بسیج: بسیج سازندگی ناحیه قرچک گام های بسیار موثری در راستای تحقق شعار سال و عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، در زمینه های کارآفرینی و اشتغالزایی برداشته است.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۵۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵

محمدی نیک،مسئول بسیج سازندگی ناحیه قرچک در این خصوص اظهار داشت: بسیج سازندگی ناحیه قرچک از ابتدای سال 95 با توجه به اولویت مسئله اقتصاد،تصمیم گرفت از طریق اشتغالزایی،کار آفرینی و محرومیت زدایی، نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی، که به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است، ایفا نماید.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا کارگاههای آموزشی مختلفی در سطح منطقه برگزار شد که متقاضیان اشتغال، با گذراندن این دوره های آموزشی کوتاه مدت و کسب مهارت و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی، اقدام به کارافرینی نموده و زمینه اشتغال را برای دیگران هم فراهم کرده اند.

وی افزود:از جمله این کارگاهها می توان پرورش قارچ، بلدرچین و کاشت گیاهان دارویی را نام برد،که   با استفاده از فضاهای منازل مسکونی نظیر پارکینگ،زیر زمین،انباری یا باغچه و حیاط و مهمتر از همه با کمترین سرمایه،کسب درآمد کرد.

محمدی نیک، تولید ترشی و سبزیجات را از دیگر ظرفیت ها و عرصه های اقتصاد مقاومتی شهرستان بیان کرد و افزود:با توجه به اینکه  قرچک، قطب صنایع تبدیلی است، امکان اشتغال بسیاری از بانوان منطقه در این عرصه فراهم شده است.

همچنین تسهیلات برای پرورش دام سنگین نیز مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است که به صورت دوره ای  نیز از عملکرد این عرصه ها نظارت بعمل می آید.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه قرچک،با بیان اینکه 30 شغل برای صد نفر ایجاد شده است، از ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزشها و اشتغالزایی در  سال جاری خبر داد و گفت: اعزام گروههای جهادی به روستاهای تابعه و محرومیت زدایی از طریق ساخت و ساز و تعمیر منازل روستایی،نوسازی مدارس در قالب طرح هجرت، اعزام تیم های پزشکی جهت مشاوره زنان،ازدواج،اعتقادی،درمان و بهداشت کودکان،پوشش طرح معاینه تنبلی چشم کودکان،آگاهی جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی از  جمله اعتیاد، از دیگر عرصه های فعالیت سازندگی در سطح منطقه بوده است.

وی اذعان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی بهترین مسیر هدایت امکانات به مناطق محروم است؛ هرکجا صحبت عمل است،مجاهدت این سفیران خدمت به گوش می رسد.

فاطمه خانی

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار