خبرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مراسم افتتاحیه مسجد این دانشگاه، اظهار داشت: در قرآن کریم بر ساخت و تعمیر مساجد بسیار تاکید شده است.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۴۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب زاده، گفت: در قرآن کریم، بنا کردن مساجد و ایجاد فضایی برای سجده کردن و عبادت در محضر خداوند متعال یک توفیق خاص است که نصیب همه نمی شود. وی افزود: کسانی که مشرک هستند و در جرگه مومنین به خداوند و قیامت نیستند حق تعمیر و بنای مسجد را ندارند، بلکه مسجد خاص کسانی است که به خداوند  ایمان دارند.

وی به شروط ساخت مسجد اشاره کرد و گفت: شرط اول برای ساخت مسجد داشتن ایمان و اخلاص است، همچنین مسجد برای تظاهر و ریا ساخته نمی شود بلکه برای عبادت خداست و کسانی که مسجد را بنا می کنند باید به خدا ایمان و به قیامت اعتقاد داشته باشند.

شرط دیگر اینست که قلب سازندگان مسجد با این کار هماهنگ باشد و به دنبال اقامه نماز و رونق گرفتن این واجب الهی باشند. حبیب زاده، با قدردانی از فرماندهی دانشگاه و همه کسانی که دغدغه ساخت محلی برای تجمع نمازگزاران و برپایی هر چه باشکوهتر نماز داشتند؛ خاطر نشان کرد: مسجد باید کانون بیان اعتقادات دینی و تبیین و تشریح معارف دینی و بصیرت افزایی قرار بگیرد. وی افزود: امکانات استقرار یک روحانی در دانشگاه فراهم شده و از این پس نماز جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مسجد دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار می شود.

 

ارسال نظرات